תפקידו של מעצב בעיצוב עסק הוא מלא אחריות, מכיוון שהעיצוב צריך לשרת את העסק ולא להיפך. אורנה בר ומינה חיימוביץ אירחו בתכניתן "מדברים עיצוב" את אסנת ברק וליאת דרור מסטודיו BE.DESIGN לעיצוב ואדריכלות פנים, שנשלחו לעצב את אולפני אסקימוTV וחזרו עם כל התובנות וההמלצות.

אסנת וליאת, מה היה השלב הראשון בתחילת העבודה המשותפת?
עם תחילת העבודה ביררנו את צרכי הלקוח. אסקימו הוא עסק עם צרכים לא סטנדרטים, שבנוסף למשרדי הצוות, יש לו את אולפן הצילומים, שמהווה את מרכז ההתרחשויות ולב העסק. צילומים ושידורים ישירים דורשים ציוד מתאים ותנאים מסוימים, שאותם היינו צריכות ללמוד, להבין ולהתייחס אליהם בתכנון ובעיצוב.
מכיוון שמדובר בעסק קיים שעבר למקום חדש, עברנו יחד על הציוד והריהוט הקיים על מנת לקחת במערך השיקולים מה נרצה להעביר איתנו למקום החדש ובמה אפשר ומתאים להמשיך להשתמש במקום החדש.
כיצד התגבש הקונספט העיצובי? בשיחות עם הלקוחות למדנו מהי האווירה שהיו רוצים בחברה ומהי התחושה שהמקום צריך לשדר. מדובר בצילום תכניות אינטרנטיות ומערכת שידורים משוכללת. זה לקח אותנו לכיוון קונספטואלי של אולם קולנוע. במקביל כשבחרנו במה להשתמש מתוך הריהוט הקיים, גילינו את כסאות "בית העם" הישנים מלאי האופי והשיק, שנרכשו על ידי הלקוחות בזמנו ולא נעשה בהם שימוש. הפכנו אותם לאלמנט המרכזי בחלל שהכתיב את הסגנון - וינטג''-תעשייתי . זה הסגנון שנתן את הטון בבחירת החומרים והצבעוניות למקום.
איך מתכננים חלל כזה? איך לומדים את החלל, מהם האתגרים? הדרישות?
לאחר שהוגדרו כל הפונקציות שצריכות לתפקד בחלל: משרדים, מטבחון, אזור קונטרול ותפעול המערכת, במה, אזורי ישיבה לקהל, כניסה ראשית המיועדת לשמש כמות גדולה של אנשים ועוד, פנינו לבדוק איך ניתן לחלק את החלל החדש, על מנת ליישם את כולן בצורה המיטבית. מה להדגיש (כגון ישיבת קהל) ובמה ומה להצניע (מטבחון וחדרי שירות). בנוסף, התייחסנו להיררכיה של חלוקת השטח בין הפונקציות. הזרימה בתוך החלל והמעבר בין הפונקציות צריכה לאפשר נוחות מרבית ומעבר נוח. הוצעו כמה חלופות ונבחרה החלופה המיטבית.
מהו התהליך? (הצללות וטקסטיל, פונקציות בחלל)  
תוכננו משרדים פונקציונליים עבור העובדים וההנהלה, נבנו מחיצות מקונסטרוקציית ברזל ו
OSB, שמתאימים לקונספט העיצובי. המקום נצבע באפור פחם על מנת להחשיך ולתת תחושת "בית קולנוע" ולהתאים לסביבת הצילומים. במרכז נבנתה במה גדולה שמאפשרת אירוח, עם פאנל גדול של משתתפים. הבמה חופתה בשטיח בגוון תואם לקיר, על מנת להיבלע גם במראה וגם לספוג רעשים. קונסטרוקציית תאורה נבנתה מסביב לבמה, כדי לאפשר צילום איכותי במגוון תסריטי תאורה. נקבע מיקום למצלמות האולפן ולשאר ציוד הצילום. סמוך לבמה מוקמו הקונטרול ועמדת העריכה, כך שיהיו מוצנעים.

מומלץ לצפות בפרק 3 עונה 4 של "מדברים עיצוב" עם אורנה ומינה, המשודר מאולפני אסקימו TV. בפרק תוכלו לראות את האולפן המעוצב וגם לקבל טיפ נוסף מאורנה בר – מומחית בטקסטיל ועיצוב אופנה לבית, על הפרדה בחללים מסחריים וציבוריים. בנוסף, אורנה מציגה מסעדה יוקרתית במדריד, שהחוויה הקולינרית בה משולבת עם החוויה העיצובית.

לפרטים נוספים אודות בית הספר ללימודי עיצוב טקסטיל ואופנה לבית היכנסו ללינק >> ornamina.ravpage.co.il/school

חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימוTV . התכנים שלנו – הידע שלכם!