אלופת ישראל בFLYBOX, בר גרינזייד שמנהלת במקביל גם קריירה מעוררת התפעלות של שירה, דוגמנות והצטיינות בלימודים היא זמרת מצליחה שהוציאה כבר שני סינגלים, כבר שלוש שנים שהיא משתתפת בהצגות ילדים ומדגמנת למותגי אופנה נחשבים, יש לה כמעט 100 אלף עוקבים באינסטגרם ואם זה לא מספיק - היא גם תלמידה מצטיינת. אה, כן -  יש עוד שני דברים שכדאי לדעת על בר גרינזייד מאשדוד: היא עוד לא בת 12 והיא אלופת ישראל (עד גיל 16) ב-FLYBOX.



הפודיום כבר מחכה


עוד מעט נחזור לבר שהקריירה שלה תיחשב מרשימה גם עבור אנשים שגילם כפול משלה, אבל קודם כל: מה זה בעצם FLYBOX?



פלייבוקס או בשמו העברי: "תעופת הגוף" הוא ספורט חדש יחסית שצובר תאוצה ברחבי העולם. בשנת 1998 קמה באורלנדו מנהרת הרוח הראשונה שאפשרה תעופה ורטיקאלית, ממש כמו בצניחה חופשית. השאר הוא כבר היסטוריה, או שמא מוטב לומר "היסטריה": כ-120 מנהרות רוח הוקמו מאז ברחבי העולם ומאות אלפי משתתפים פעילים עוסקים בספורט הזה. רוחבה של המנהרה הוא מעט יותר מארבעה מטרים, גובהה הוא כ-14 מטרים. היא מוקפת זכוכית שמגינה על הספורטאי והאוויר שנפלט מקרקעיתה ומגיע למהירות של עד ל-275 קילומטרים בשעה, נשאב מהתקרה על ידי מנועים ומוזרם מחדש אל התחתית. לכן, ממש כמו בצניחה חופשית, יכול הספורטאי (או הספורטאים, במקצים רבי-משתתפים) לבצע תרגילים בעודו מרחף בבטחה באוויר. 



כחלק מהניסיונות של הוועד האולימפי הבינלאומי להרחיב את מגוון ענפי הספורט האולימפיים ולכלול בהם גם כאלה שהיו שייכים בעבר לקטגוריית ה"אקסטרים", הגישה ההתאחדות הצרפתית בקשה לכלול את ענף הספורט האלגנטי והיפה לעין הזה בין ענפי הספורט הניסיוניים לקראת אולימפיאדת 2024. מיותר לציין כי ברחבי העולם מתקיימת ליגות לילדים ובוגרים, אליפויות ארציות ואף תחרויות בינלאומיות.



גם בישראל צובר ה"פלייבוקס" תאוצה: לפני כחודש התקיימה אליפות ישראל בתעופת הגוף, בה נטלו חלק 60 משתתפים במספר קטגוריות, כאשר הצעיר ביניהם הוא בן שש וחצי בלבד. את מירב תשומת הלב מיקדה בר גרינזייד מאשדוד, שמחזיקה בתואר מהליגה העולמית לתעופת הגוף (IBA) בו זכתה בחודש דצמבר 2018, בקטגוריה של עד גיל 16 – וזאת למרות שהיא בת 11 בלבד!


בר גרינזייד אלופת ישראל ב-FLYBOX. צילום: באדיבות EVA&GERMAN
בר גרינזייד אלופת ישראל ב-FLYBOX. צילום: באדיבות EVA&GERMAN


מי שהישג כה משמעותי עבור ילדה כה צעירה מפתיע אותו, יתפלא לשמוע שבנוסף להצטיינות בענף הספורט החדש, בר היא גם תלמידה מצטיינת, לא רק בלימודים הרגילים בבית הספר, אלא גם בתחומים מתקדמים כמו ביו-רפואה וביו-טכנולוגיה, זאת לצד פעילות חברתית במועצת התלמידים בבית ספרה. 



הקשר בין בר ל-FLYBOX החל כמעט במקרה, לאחר שנחשפה למנהרת ברוח במהלך יום כיף, נשבתה בקסמה והפכה לספורטאית מצטיינת בתחום. עוד לפני שקטפה את התואר הבינלאומי הנחשב של IBA, ייצגה בר את ישראל בתחרויות בינלאומיות וסיימה במקומות השלישי והרביעי בקטגוריות השונות, באליפויות שהתקיימו בבלגיה ובאוסטריה, כך שהזכייה באליפות ישראל היא רק השלב הראשון מבחינתה לקראת השתתפות בתחרויות בינלאומיות נוספות, הפעם כשהיא מתהדרת בתואר "אלופת ישראל".



לעוף עליה


רשימת ההישגים של בר, בהתחשב בגילה הצעיר, מעוררת התפעלות, אך מדובר ברשימה חלקית בלבד: נוסף על התחומים שנמנו, היא לומדת בסדנאות הנוער של בית הספר למשחק "בית צבי", משחקת כבר כשלוש שנים לצדו של טוביה צפיר בשתי הצגות (ד"ר דוליטל ו"יום הולדת למולדת") ובמהלך השנה האחרונה הוציאה שני סינגלים ("אש" ו-"פרינסה") שזכו לצפיות רבות ביו טיוב. בעבר אף זכתה, כצעירת המשתתפים בפסטיבל "סן-רמו ג'וניור" לגילאי 6-9. גם בישראל היא נטלה חלק בפרויקטים מוזיקליים רבים וביום העצמאות האחרון הופיעה כחלק ממופעי יום העצמאות בעירה, אשדוד.


בר בFLYBOX
בר בFLYBOX


אם כל זה לא מספיק, גרינזייד היא גם פרזנטורית של המותג Junona fashion house שבגיל 10 כיכבה כבר בשבוע האופנה של מוסקבה – ועם רשימת הישגים שכזאת, פלא שכל מה שהיא רוצה הוא לפרוש כנפיים ולעוף? 



בשלב הזה עוד לא ברור אם נראה את ה"פלייבוקס" כחלק מהמשחקים האולימפיים של 2024, סביר להניח שאם יכיר הוועד האולימפי הבינלאומי בענף, נראה שם את גרינזייד מייצגת את ישראל בכבוד – ואם לא שם, ודאי נראה אותה על מסך הטלוויזיה, על שערי מגזינים ואפשר שגם כמובילה של פרויקטים מדעיים: כי במקרה שלה מתברר שגם עבור מי שמצטיין בתעופה בתוך חלל סגור, רק השמיים הם הגבול...