בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום (ראשון) צו הבאה לאשת העסקים ענבל אור, לאחר שזו לא התייצבה לדיון שהיה אמור להתקיים היום. הנשיא איתן אורנשטיין קבע כי אור ביזתה את בית המשפט, הורה למשטרה לעצור את אור ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרה.  עורך הדין איתן ארז, המפרק של אור, ציין בדיון כי אור מודעת לקיומו של הדיון היום, שכן הדיון הקודם נדחה לבקשתה, בשל מחלה.

"החייבת בעצם 'ירדה למחתרת' וגם בהליכים משפטיים אחרים שמתנהלים במישור דיני המשפחה, הצדדי האחרים שם לא מצליחים לבצע לה מסירות", אמר ארז. "באופן כללי החייבת לא מצייתת לשום צו של בית משפט". 

ענבל אור אמרה בתגובה לפקודת המעצר נגדה: "לקיתי בדלקת ריאות, ואף הגשתי אישור לבית המשפט בנושא. אני בטוחה כי מדובר בטעות". 

ענבל אור בבית המשפט. צילום: פלאש 90
ענבל אור בבית המשפט. צילום: פלאש 90



המפרק ביקשה מהשופט אורנשטיין להוציא צו הבאה ולהורות למשטרה להביא את אור בפני בית משפט. לבקשה הצטרף עורך הדין אילון בריל, בא כוח כונס הנכסים הרשמי. אורנשטיין כתב בהחלטתו כי אור "לא התייצבה לדיון, הגם שהחלטה הודעה לה, כאמור בתצהיר שהוצג בפני, כמו גם שהיא אמורה לדעת על ההחלטה, לאור בקשת הדחייה שהוגשה על ידה". 
 

השופט קבע כי "בנסיבות אלה.. ניתן בזה צו הבאה לחייבת. משטרת ישראל מתבקשת לעצור את החייבת ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרה". עוד קבע השופט כי צו המעצר ניתן להמרה בהפקדת 50,000 ש"ח וחתימה על התחייבות שהיא תתייצב לדיון הבא שיקבע. 

בחודש שעבר שוב הסתבכה יזמית הנדל"ן. על פי דיווח בחדשות 2, אור צפויה להיחקר ברשות להגנת הצרכן בחשד להונאת רוכשים. הכוונה היא לכך שעל פי החשד, היא פרסמה דירות למכירה לפני שביקשה היתרים לבנייתן, התחייבה למועד כניסה בלתי אפשרי משום שמדובר בקבוצות רכישה ונקבה במחיר הדירות בטרם יכלה לדעת אותו.



על פי הדיווח, חוקר של הרשות להגנת הצרכן הגיע להרצאה של ענבל אור בבית ציוני אמריקה בתל אביב על איך להימנע מתרמיות, זאת לאחר שלאחרונה החליפה כתובות מגורים ומספרי טלפון, כך שלא ניתן היה להשיגה. עוד דווח, כי זמן קצר לאחר מכן, הגיע חוקר של רשות המסים ומסר לאור מסמכים המגוללים חשדות כלפיה בגין אי-תשלום מע"מ בסך של 22 מיליון שקלים. אור קיבלה את המסמכים, אך העבירה אותם מיד לעורכי דינה - שאת זהותם סירבה למסור.



בהרצאתה התייחסה אור למשבר שפקד אותה: "מה כסף עושה לאנשים? אני אומרת פאק, זה רק כסף. לפגוע בנפשות, להכפיש אותי, להגיד שאני מפלצת, רמאית, גנבת. בחיים לא גנבתי שקל אחד. הכל בעבודה קשה".