העידן הטכנולוגי החדש מביא אותנו למצב של נגישות בכל שעה ומקום וריבוי האפליקציות להעברה מידע גורם לכל אחד הפרעת קשב ברמה שונה. אנחנו חשופים להודעות מייל, מסרים קצרים, טלפונים, עדכונים על פעילות בפייסבוק והודעוה מאפליקציות שונוה אשר מושכות את תשומת הלב שלנו כמעט בכל רגע נתון.



אחה האפליקציות הכי שימושיות בטלפונים החכמים שלנו היא תוכנת הדואר האלקטרוני. בשנתיים האחרונות החלו לגבור הניסיונות לייצר אפליקציות דואר אלקטרוני אשר יעזורו להתמודד עם חלק מהבעיות של העידן הטכנולוגי ולהפוך את האפליקציות לקלות לשימוש, אשר יזכירו תוכנת מסרים קצרים (דוגמת וואטסאפ) ברמת חוויית המשתמש והעיצוב שלו. המעבר לאפליקציה חדשה יכול להיות בעייתי, כיוון שאנחנו פועלים לפי הרגלים, אך שווה אה הניסיון.



TDLR - אפליקציית מייל ישראלית חדשה, אשר מצטרפת למגמה ברשת של Too Long Didn’t Read (ארוך מדי, לא קראתי). האפליקציה מציגה מידע מתומצת של ההודעה ומבליטה אותו באמצעים גרפיים שנועדו להקל על השימוש בו. אפשר להגיב להודעות באופן מיידי בתוך ההודעה ללא לחיצות מיותרות ואף לעשות להן לייק.

MailWise - מינימליזם זו גולת הכותרת של האפליקציה הישראלית הזו. ההודעות שאנחנו מקבלים מכילות קישורים, חתימות ותמונות שמפריעות לנו לזהות את העיקר בהודעה. האפליקציה Mailwise מציעה לפתור בעיות אלו באמצעות זיהוי הטקסט בלבד, כאשר מי שמעוניין יוכל לראות את התוספות שנשלחו.
Molto - אפליקציה ישראלית זו מאחדת ומסווגת את המידע שמגיע במייל. למשל, ה-Molto מבליטה את שם השולח, האם יש קובץ מצורף ומציעה תצוגה ויזואלית מרשימה שמתאימה לניידים ולטאבלטים ומנצלת את גודל המסך שלהם.
אפליקציית מייל ישראלית נוספת היא Hop. אם אתם בעניין של תוכנת מסרים קצרים המאפשרות מענה ענייני בלי חוכמות, האפליקציה הזו מציעה מענה מיידי לכל הודעה ומציגה את ההודעות בעיצוב חדש בסגנון אפליקציות מסרים מיידיים.
Inbox של גוגל מציעה פתרון מחודש של ג׳ימייל. גוגל הוסיפה את האפליקציה הזו, שקיימת גם במחשבים רגילים, ומציעה ניהול מהיר יותר של הודעות וחוויית משתמש נוחה וויזואלית יותר מג׳ימייל הוותיקה. האפליקציה החדשה של גוגל משכה תשומת לב כאשר הגיעה למשתמשים רק על פי הזמנה ממשתמשים שכבר קיבלו את האפליקציה. כיום ניתן להשיגה בקלות עם ריבוי המשתמשים.
Outlook - חברת מיקרוסופט מתעוררת ומציגה אפליקציה חדשה לתוכנת האאוטלוק הוותיקה שלה בגרסה מרשימה לטלפונים חכמים, עם אפשרות קישור לקבצים, ליומן ואפשרות עבודה נוחה הדומה לזו הדומה לנו בפי.סי.