האם חשבתם פעם מה מניע את פייסבוק או את טוויטר? הרי ברור לכולם שמדובר ברשתות חברתיות מסחריות, המשתמשות בתוכן שיוצרים המשתמשים למטרות כלכליות. לכן, הגיוני להניח שהשיקולים המנהלים את האופן שבו תוכן נחשף ונאסף ברשת הם, בעיקרם, מסחריים. אולם בעולם שלנו, שבו הביזור שולט וכולנו אזרחים שווים של "מדינת האינטרנט", לא הגיוני יותר שלכל משתמש תהיה הזדמנות שווה להשמיע את קולו? לא היה נכון יותר לקדם מודל שבו המשתמשים מקבלים את התוכן המתאים להם, ולא את זה שחברות הפרסום שילמו על מנת לקדם?



קמפיין מימון המונים ישראלי חדש, מרדני ויוצא דופן, מנסה לקרוא תיגר על הריכוזיות של פייסבוק וטוויטר ולהציע מודל חלופי לאופן שבו יציגו הרשתות החברתיות תוכן לגולשים שלהן.



תכירו את Synereo , רשת חברתית מבוזרת שהוקמה על ידי יוצא יחידת 8200 , שיוצאת בימים אלה בקמפיין מימון המונים שמטרתו להילחם בריכוזיות הקיימת ברשתות החברתיות.



לדברי המייסדים, "הרשת הנה מבוזרת לחלוטין, ועושה שימוש בתקשורת במודל P2P , כך שהיא חסינה בפני התערבות חיצונית של ספקיות אינטרנט, ממשלות, או גורמים עוינים".



יזמי Synereo מאמינים כי מודלים מבוזרים, כגון ויקיפדיה וביטקוין, הם אבני הפינה של אינטרנט חופשי ולמעשה מגלמים את הרוח החברתית הקיימת ברשת. לכן זה אך הגיוני ש־ Synereo פתחה בקמפיין גיוס באמצעות מכירת מטבע וירטואלי (בדומה לביטקוין) הנקרא AMP. הרוכשים יוכלו להשתמש במטבע


על מנת לקדם תכנים שלהם ברשת, באופן ישיר מול משתמשים אחרים, בלי התערבות מצד הרשת ובלי שהיא תגזור קופון שמן על חשבונם.