ה־P8 של חברת Huawei הוא אולי הסמארטפון הכי מדובר בשנה האחרונה. זאת משום שעשו לו קמפיין יחסי ציבור שלא היה מבייש קמפיין בחירות לראשות ממשלה. עם ליהוק של גל גדות ומוקי כפרזנטורים (פעם ראשונה שהחברה גייסה פרזנטורים מקומיים להשקת מוצר), ניכר שהחברה מאוד מעוניינת בשוק הישראלי.



זהו מכשיר הדגל של החברה, שהכריזה כי היא מעוניינת להפוך ליצרנית מובילה, לאחר שנים שבהן זוהתה כחקיינית, ואכן מדובר במכשיר טוב. הוא מגיע ארוז יפה בקופסה שחורה עם מגן מסך, מגן מכשיר מפלסטיק וקליפס קטן להכניס את הסים (ננו־סים, שימו לב), כמו גם את כרטיס הזיכרון.
 
המכשיר שוקל 144 גרם, ואתחולו פשוט. אפשר להכניס את פרטי המשתמש והחשבון כבר בתחילת הדרך, בלי להתברבר יותר מדי. ממשק ההפעלה EMUI הוא בהחלט יפה ומעניין, והמכשיר רץ במהירות עם גרסת האנדרואיד החדשה ביותר. עם זאת, הוא נופל בדברים קטנים כבר בתחילת השימוש. למשל לאחר השימוש במצלמה, לא ניתן להפעיל את המצלמה שוב בלחיצה על לחצן האפליקציה, אלא רק לאחר שסוגרים את המצלמה באמצעות מסך סגירת האפליקציות. די מציק שזה קורה כבר בהתחלה.
 

הפעלנו על המכשיר את המשחק Death Race, והמסך האיכותי של 1080X1920 FULL HD על 5.2 אינץ' החזיק אותו יפה. אך כבר אחרי דקה של משחק, המכשיר מתחיל להתחמם ולא נעים להחזיק אותו. לזכותו ייאמר שגם המתחרים שלו בקטגוריית ה־Quad Core הכפול (שמונה ליבות) מתחממים יחסית מהר. המצלמה הראשית שלו ברזולוציה של 13 מגה פיקסל והקדמית ב־8 מגה פיקסל הן בסדר גמור, אך לא כמו מתחרות אחרות, שכבר הוציאו בשנה שעברה מצלמות 20 מגה פיקסל. הסוללה היא טובה – 2680 מיליאמפר, 16 או 64 ג'יגה זיכרון פנימי ו־3 ג'יגה זיכרון מערכתי.
 
הטלפון מציע עוד שתי אפשרויות שאותן מבליטה החברה של "מצב במאי", המאפשר למזג סרטונים מזוויות שונות, ו"מצב ציור באור" המאפשר לצייר על המסך באמצעות שימוש בפנס קטן.
 
לפי הדיווחים של החברה, ב־2015 חל גידול של 39% במכירות הגלובליות, ונמכרו 48 מיליון מכשירים.

בשורה התחתונה, מדובר במוצר איכותי של  Huawei, ובמחיר של 2,400 שקלים זהו מכשיר טוב שיספק את חובבי הגאדג'טים ויעלה על טלפונים של היצרניות הגדולות באיכות ובמחיר. עם זאת, עדיין יש לו כמה באגים מרגיזים, ואפשר למצוא טלפונים טובים לא פחות במחירים אטרקטיביים קצת יותר.