חברת הסייבר ג'י.פי.אס דום הודיעה על תחילת פיתוחו של מגן תוכנת הניווט GPS, המיועד להגן על מערכות מבוססות GPS מפני שיבושים וחסימות.


"פיתחנו מגן GPS במחיר סביר במיוחד ליישומים אזרחיים, לגורמים שאינם יכולים להרשות לעצמם לשלם 30 אלף דולר ומעלה עבור מגן ה-GPS הקיים, המיועד לשוק הצבאי", הסביר מנכ"ל החברה אהוד שרר.



לדבריו, המוצר החדש פותח לצורך מתן מענה לדרישות הרכב האוטונומי, המצוי בשלבי פיתוח אצל רוב יצרני הרכב, וכן לדרישות הרחפנים המיוצרים כיום למגוון רחב של יישומים, אשר להם תלות גבוהה ב-GPS לצורך תפקודם. "יש לנו פניות מחברות רכב שמעוניינות לבחון את שילוב המוצר שלנו ברכבים האוטונומיים שלהם, בהן דאימלר-מרצדס, פורד, טויוטה, הונדה, BMW ועוד", ציין אהוד שרר. "אנחנו ערוכים לספק להן כבר כיום דגמים לניסויים, וצוות הפיתוח שלנו ערוך למלא כל דרישה נוספת שתעלה מצדן כדי להתאים את המוצר לצרכיהן".



 "להיעלם מהמפה" 


מגן ה-GPS החדש נותן מענה לחוסמי GPS הקטנים והזולים, אשר ניתן כיום להשיג בקלות באינטרנט במחיר של 30 דולר. אף על פי שהשימוש העיקרי בחוסמים כאלה נעשה על ידי נהגים שלא רוצים שה-GPS ברכב שלהם יתעד לאן הם נוסעים, רדיוס החסימה של חוסם-GPS כזה הוא מאות מטרים, ולכן הוא עלול לחסום גם ללא כוונה מערכות קריטיות מבוססות GPS דוגמת אלה שיש בשדות תעופה ובנמלים, במוסדות פיננסים ובתשתיות קריטיות אחרות.



נוסף על כך, שימוש בחוסמי GPS כאלה הולך וגובר אצל שודדי משאיות מטען, אשר גורמים בעזרתם למשאית-היעד "להיעלם מהמפה" של מוקד ניהול צי המשאיות.