מתקפת סייבר: פצחנים פרצו אמש (רביעי) למספר אתרי אינטרנט ישראליים, ביניהם האתר של מפלגת 'מרצ'. על רקע תמונות של הר הבית, הלוויות חיילים ובניינים שניזוקו מטילים, נכתב בעברית, ערבית ואנגלית: "אויב ישראלי, אתם המטרה היחידה והאויב היחיד, אתם תמיד תהיו האויב שלי. הקשר היחיד בינינו הוא במצב של המלחמה התמידית, ניפגש בשדה הקרב".



טרם ברור מה מקור המתקפה ומה ההיקף שלה אולם ההערכה היא שהתזמון שלה, כמו גם תמונות מסגד אל-אקצא שהשתילו באתרים, קשור למשבר בהר הבית.



מתקפת הסייבר על אתר 'מרצ'. צילום מסך
מתקפת הסייבר על אתר 'מרצ'. צילום מסך



לפני כשלושה שבועות התרחשה מתקפת סייבר על מספר בתי חולים בישראל. כמה מחשבים בכמה בתי חולים נדבקו וטופלו מיידית ולא נגרם כל נזק, כך נמסר אז מהרשות הלאומית להגנת הסייבר. בהודעה שהוציא הארגון נמסר כי האירוע נעצר אצל אנשי אבטחת המידע בארגונים יחד עם הרשות להגנת הסייבר ונמצא במעקב וטיפול צמוד. עוד נמסר כי בתי החולים פועלים ברציפות תפקודית וכאמור, לא נגרם נזק ולא נפגע תפקודם של בתי החולים.



עוד התברר אז כי הנהלות בתי החולים בישראל קיבלו התראות על ניסיונות פריצה של מתקפת סייבר לבתי החולים בישראל. מתקפת הסייבר התמקדה אז בעיקר בבתי חולים בצפון וכאמור לא הסבה נזק.