שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס שוקל לאסור על אנשי צבא ואזרחים להכניס את הטלפונים הניידים האישיים שלהם לתוך הפנטגון, כך עולה מדיווח שפורסם היום (רביעי) ב-CNN. גורמים בצבא ארצות הברית אמרו לרשת האמריקאית כי "הנושא נמצא בבדיקה וההחלטה הסופית טרם נתקבלה". הם הוסיפו כי "הפרסום על כך ששעוני כושר מתעדים את מסלולי ההליכה של האנשים, דבר המהווה סיכון ביטחוני חמור, רק הדגישו את הצורך בהחלטה הזו". לדברי גורם בטחוני, המידע על הסיכונים הבטחוניים בטלפונים החכמים, הוביל קבלת החלטה דומה באגף המערבי של הבית הלבן. החל מהחודש, העובדים לא יכולים להגיע למקום עם הטלפונים האישיים שלהם. 
דובר הפנטגון, האלוף אודריסה האריס, התייחס לביקורת על ההחלטה ואמר לרשת CNN: "אנחנו לוקחים ברצינות את האיומים על הביטחון שלנו ובוחנים את כל האפשרויות הקיימות כדי לשפר את האבטחה של משרד ההגנה". דובר הפנטגון קולונל רוב מנינג אמר לכתבים בתחילת השבוע כי "מאטיס תודרך לאחרונה בנושא של מכשירים לבישים והמשרד בוחן את מדיניות השימוש של אנשי צבא במכשירים האלה ובסמרטפונים". בפנטגון עובדים כ-23 אלף אנשי צבא ואזרחים. 
עם זאת, גורמים רבים הטילו ספק האם באמת ניתן יהיה ליישם את ההחלטה, שכן מרבית האנשים מגיעים לבניין מדי יום באמצעות תחבורה ציבורית, והתקנת לוקרים רבים כל כך בבניין תהיה קשה מאוד. 

ג'יימס מאטיס. צילום: רויטרס

הדיווח מגיע כשבועיים אחרי דיווחים על הצעת חוק שנידונה בימים אלה בארצות הברית, ומציעה לאסור על עובדים בגופי הביטחון השונים לרכוש מכשירים סלולריים של חברות וואווי ו-ZTE הסיניות, מטעמי ביטחון לאומי. על פי הדיווח באתר הטכנולוגיה TECH CRUNCH, הצעת החוק מובלת על ידי הסנטור הרפובליקני מייקל קונווי מטקסס, שמוביל את החקירה של המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית.
ההצעה עלתה בעקבות מספר אירועים שחברות וואווי ו-ZTE היו מעורבות בהן, וגרמו לכך שבין היתר נאסר עליהן בשנת 2013 למכור ציוד סלולרי לגופי הביטחון האמריקאים. בנוסף, נאסר על הפנטגון עצמו לרכוש ציוד כלשהו מחברות תקשורת סיניות או רוסיות. מדיווחים שונים עלה כי בשנה שעברה חברת ZTE מכרה ציוד לפנטגון ולמחלקה לביטחון לאומי ציוד רב, באמצעות גורם שלישי. עם זאת, אין כל הוכחות למעורבות החברה בפועל במקרים מסוימים. 
בנוסף, החברה נקנסה בשנה שעברה בסכום של מיליארד דולרים אחרי שהפרה את הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על איראן, בכך שקיימה עמה מסחר, ושיקרה על כך בחקירה שנערכה לה. גורמים בסנאט מנהלים חקירה בנושא קשריה של חברת וואווי עם מדינות שונות בהן סוריה, קובה, איראן וסודאן.