פייסבוק הודיעה היום (רביעי) על עדכונים חדשים בתפריט הגדרות הפרטיות ובכלים שהיא מעמידה לטובת המשתמשים שנועדו להקל על משתמשים לשלוט במידע האישי שלהם. בין היתר, החברה עיצבה מחדש את תפריט ההגדרות במובייל וריכזה אותו לעמוד אחד, תוך ניקוי הגדרות לא רלוונטיות. בנוסף, היא יצרה תפריט קיצורי דרך להגדרות פרטיות, כך שניתן יהיה להגיע אליהן ולהגדיר אותן בקלות ופיתחה כלים שיסייעו לכל אחד למצוא בקלות את המידע האישי שלו להוריד או למחוק אותו. 
הם הסבירו על הפיתוחים בפרסום בבלוג הרשמי של החברה. "אירועי השבוע החולף לימדו אותנו כמה עבודה יש לנו לעשות, כדי שנוכל להמשיך ולאכוף את המדיניות שלנו, ולעזור לאנשים להבין כיצד המערכת של פייסבוק עובדת, ואילו אפשרות שמירה על הנתונים קיימות. הקשבנו לאנשים שאמרו בפירוש כי הגדרות הפרטיות וכלים חשובים נוספים מסובכים וקשים מדי למציאה ולשימוש, וכי אנחנו חייבים לנקוט בצעדים נוספים כדי ליידע אנשים על כך. לכן, בנוסף להצהרה של מארק צוקרברג בשבוע שעבר, אנחנו מתמקדים בשינויים בפלטפורמה ובחיזוק המדיניות שלנו בנושא הגנת הפרטיות, לצד מניעת אפליקציות מלהשתמש בנתונים של המשתמשים. מרבית הדברים החדשים שהכנסנו, נמצאים בפיתוח מזה זמן רב, אך אירועי הימים האחרונים, מדגישים את חשיבותם".
עוד נכתב: "זו האחריות שלנו לספר כיצד אנחנו אוספים את המידע ואת הנתונים על המשתמשים, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וקלה להבנה. בשבועות הקרובים נעדכן את מדיניות השימוש כדי שיוסבר שם אילו נתונים נאספים וכיצד נעשה בהם שימוש. מדובר בעדכון הקשור לנושא השקיפות ולא על השגת זכויות שימוש במידע חדש. עבדנו עם גורמים רבים מהתחום על הכלים הללו, ונעדכן בשבועות הקרובים בהתפתחויות".

באילו שינויים מדובר?
1. עיצוב מחדש של תפריט ההגדרות: עד כה, התפריט התפרס על מספר רב של מסכים בטלפון הנייד, אך כעת הכל נכנס לאותו חלון. בנוסף, הוסרו הגדרות מיושנות ולא רלוונטיות, כך שניתן יהיה לקבוע, בקלות, איזה מידע ישותף עם אפליקציות, ואיזה לא. 
2. קיצור דרך להגדרות הפרטיות: האפשרות נוספה, בעקבות תלונות של אנשים שהסבירו כי המידע הנוגע לפרטיות, אבטחה ופרסומות קשה לאיתור. בין היתר: ניתן להוסיף שכבות הגנה נוספות לחשבון, כמו אימות דו שלבי וקבלת התראה בכל  פעם שמישהו ינסה להיכנס לחשבון ממכשיר חדש. ניתן לשלוט במידע האישי - לראות מה שותף עד כה ולמחוק אותו, כמו פוסטים ששיתפת או הגבת בהם, בקשות חברות ששלחת ודברים שחיפשת בפייסבוק. בנוסף, ניתן לקבוע מי יראה את הפרסומים שלך ואת המידע שתכלול בפרופיל, ותוכל לשלוט במודעות המוצגות לך. 
3. ניתן למצוא, להוריד ולמחוק מידע ששיתפת בפייסבוק: מדובר בחלק מהמדיניות המסבירה באילו נתונים נעשה שימוש, אבל זה שימושי גם עבור מי שמעוניינים לראות ולנהל את המידע שלהם, ולמחוק דברים שהם שיתפו בעבר. בנוסף, ניתן להוריד עותק של המידע ולהעבירו לשירות אחר.