כמעט ולא תמצאו אחד בישראל שלא נחשף להיסטריה סביב משחק הרשת פורטנייט (Fortnite), שפרץ לחיינו בסערה לפני כמה חודשים. כעת, מתברר מסקר שבוצע על ידיי מכון המחקר TNS ישראל עבור בזק, כי במהלך החופש הגדול  804,500 מילדי ישראל, הנמצאים בגילאים 6-17 שיחקו פורטנייט בהיקף כולל של סך הכל 260 מיליון שעות. 

עוד עלה מהסקר, כי 41% מבני הנוער משחקים פורטנייט, ובסך הכל 62% מהבנים ו-28% מהבנות. כמעט 40% העידו כי שיחקו במשחק כמעט בכל יום במהלך החופש, כאשר זמן משחק ממוצע הוא 5.2 שעות ביום. כ-80 מיליון שקלים בוזבזו על חפצים, חליפות וריקודים וירטואליים אותם רכשו ההורים לילדיהם המשחקים במשחק, אך 66% מבני הנוער דיווחו שהם כמעט ולא משתפים את ההורים בכל מה שקשור למשחק. 
כמחצית מבני הנוער המשחקים פורטנייט מודים שוויתרו בחופש הגדול על פעילויות שונות כדי להישאר בבית ולשחק, ו-43 אחוזים הודו שהם מרגישים מכורים למשחק. 85% מבני הנוער ציינו שחבריהם, כולם או חלקם, משחקים במשחק, ו-51% שיחקו בו ללא הגבלת זמן בכלל.

אך נתון חמור בהרבה הוא נושא האלימות שהמשחק מייצר, כאשר 37% מודים שיצא להם לריב עם חברים או אחים בעקבותיו. 28% טענו שהמשחק מעודד אלימות, ו-49% מבני הנוער מבינים כי בעקבות העובדה שפורטנייט הוא משחק רשת, שהמשחק מגביר את סכנות הסייבר כנגד הרשת הביתית. 

מבחינת הדברים החיוביים, מדווחים 57% מהנערים כי האנגלית שלהם השתפרה, 72% למדו לרקדו ול-43% יש חברים חדשים בזכות המשחק. הפורטנייט לא בהכרח מייצר בדידות, כאשר 54% מבני הנוער מעדיפים לשחק ביחד עם חברים, לעומת 37% שמעדיפים לשחק לבד. 
מנגד, מרבית ההורים לא מבינים כלל במשחק, ומחציתם ציינו כי קבעו סנקציות והגבלות לילדיהם המשחקים בו. אם זאת, בעוד 82% מההורים אמרו שחשוב להיות בשליטה ובמידת הצורך להטיל הגבלות על הילדים, בפועל רק 28% אמרו שהם מצליחים להיות בשליטה במידה רבה.