מאז הנחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות לסגור את מוסדות הלימודים והגנים לאור התפשטות נגיף הקורונה, הילדים מבלים שעות על גבי שעות בבתים, לפעמים גם מול המסכים, ולהורים שעובדים מהבית אין זמן ופנאי להעסיק אותם אלא רק במשך חלק משעות היום. משכך - חשוב שאת זמן המסך הם ינצלו לצורך חשיפה לתכנים לימודיים וחינוכיים.

מספר אפליקציות חמודות נותנות מענה לצורך הזה בדיוק, הן זמינות להורדה ונוחות למשתמש, והכי חשוב: יעשירו את הילדים בתכנים ראויים.

אפליקציית כתומולו - Catomolo

משחק מחזור האריזות של תאגיד תמיר. מטרת המשחק היא ללמד באופן ייחודי וכיפי מה להשליך לפח הכתום ומה לא. דדי, החתול המוכר והאהוב ממוקם במסך המרכזי על הפח הכתום, אליו יורדים במהירות משתנה ובעולמות מתחלפים סוגים שונים של פסולת אותה יש למיין. במהלך המשחק צוברים נקודות על כל תשובה נכונה, כשברקע דדי החתול מפרגן על אריזה שמגיעה למקומה הנכון, או אם נפסלים הוא משמיע קולות מצחיקים אחרים. תאגיד תמיר מחלק פרסים כמו אוזניות אלחוטיות לאלופי המחזור היומיים ורחפנים משוכללים לאלופים השבועיים. האפליקציה זמינה בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mooistudios.dedi&hl=iw

אפליקציית כתומולו (צילום: יח''צ)
אפליקציית כתומולו (צילום: יח''צ)

אפליקציית דינמו  - Dynamo

אפליקציה שמספקת ערך מוסף חיובי בצורת למידה של הילד על העולם שלו ולמידה של ההורה על עולם הילד שלו. בכל פעם שהילד רוצה לפתוח את הסמארטפון שלו, הוא חווה אינטראקציה חיובית כתנאי לפתיחת המכשיר, כשהוא מקבל שאלה או מידע בנושאים דוגמת מתמטיקה, גיאוגרפיה, שפות, מוזיקה, עובדת טריוויה ועוד.

ההורה לומד על הילד דרך השאלות שמוכוונות סטטוס חברתי, אישיות הילד, תחושת שייכות למשפחתו ועוד. יישום נוסף של האפליקציה הוא צ'ט שמאפשר תקשורת ישירה בין ההורה לילד, גם בזמן שהילד נמצא באפליקציה אחרת. ההורים יכולים גם ללמוד על מצבו החברתי ומצב הרוח של ילדם וגם לזהות מגמות ושינויים חיברותיים, הודות לחבילות שאלות שונות שפיתחו, בנפרד, ד"ר לירז מרגלית, המתמחה בפסיכולוגיה של האינטרנט, ופרופ' דן אריאלי. 

האפליקציה אף מאפשרת להורים ולמורים לשלוח תכנים לימודיים והוסיפה תוכן ושאלות ידע כללי הנוגעים למגפת הקורונה ואמצעי ההימנעות ממנה, במטרה לצייד את הילדים במידע מהימן וברור בנושא.

www.dynamo.fyi

אפליקציית דואולינגו - Duolingo 

במקום ללכת לבתי ספר מיוחדים או למורים פרטיים, Duolingo מאפשרת לכם ללמוד שפה באמצעות הסלולר, ובחינם. מספר השפות שהיא מציעה אמנם מוגבל ואין בה מקום למי שיודע רק עברית, אבל היא קלה ונוחה לשימוש ומבוססת על פלטפורמת תרגום טקסט. היא מאפשרת ללמוד ספרדית, צרפתית, גרמנית, פורטוגזית או איטלקית ליודעי אנגלית – ולהפך: מאפשרת ללמוד אנגלית לכל מי שמכיר את השפות הללו. בנוסף, בניגוד לקורסים בבתי ספר לשפות, כל אחד יכול להתקדם בתהליך הלימוד באמצעותה בקצב שלו.  

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo&hl=iw

אפליקציית ג'ויטיונס - JoyTunes

אפליקציה ללימודי נגינה על גיטרה וקלידים בגרסה שמתאימה לילדים. השימוש באפליקציה הוא ללא תשלום, אך בכדי לקבל גישה למאגר השירים יש לשלם בין 20 ל-40 שקלים. אחד היתרונות של האפליקציה הוא שהיא מותאמת ללמידה משותפת של כל בני המשפחה.

https://www.joytunes.com/

אפליקציית קהות - kahoot

האפליקציה הפופולרית שבאמצעותה ניתן ליצור חידון מרובה משתתפים ובו שאלות אמריקאיות, או סקרים המבוססים על שאלות סגורות. הממשק הושק באוגוסט 2013 בנורווגיה וכיום משחקים בו למעלה מ-50 מיליון אנשים במסגרות לימודיות שונות. הוא מותאם למחשב נייח, נייד, לטאבלטים וכמובן למכשירי הסמארטפון ומשחקים בו בכל שכבות הגילאים.

https://kahoot.com/