בצל הקורונה: חברת וואווי הסינית הכריזה הערב (חמישי) באירוע אונליין מיוחד את סדרת הדגל החדשה לשנת 2020 - P40. שלושת המכשירים, וואווי P40, וואווי P40 פרו ודגם הפרו פלוס, כוללים מסך מעוגל מכל הצדדים. המגרעת בצורה דומה לטיפה, פינתה את מקומה לטובת מגרעת hole-punch – החור במסך שמאפיין את סמסונג במכשירים האחרונים. מכשיר ה-P40 הבסיסי מגיע עם מסך בגודל 6.1 אינץ’, כשגם הפרו ודגם הפרו פלוס מגיעים עם מסך 6.58 אינץ’. 

כמו כן, המכשירים מגיעים עם מעבד Kirin 990, המעבד המתקדם ביותר של Hi-Silicon, חברת הבת של וואווי. כמיטב המסורת של החברה בשנים האחרונות, המכשירים יגיעו עם גב צבעוני, והם יהיו מוגנים ממים ומאבק בתקן IP68, למעט ה-P40 שיהיה מוגן בתקן IP53.

כאמור, סדרת P של וואווי בלטה לאורך השנים בזכות מערכי הצילום המרשימים שלה, ונראה שגם המכשירים הללו לא הולכים לאכזב. מכשיר הדגל הפרו פלוס יגיע עם מערך צילום שכולל חמש מצלמות שונות - ארבע מצלמות ועוד מודול Time Of Flight (“זמן מעוף”) – שמשמש ללכידת עומק ותלת מימד. המצלמה הראשונה היא מצלמת 40 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 עם עדשה-סופר רחבה, מצלמה מרכזית עם חיישן 50 מגה פיקסל, מפתח צמצם f/1.9 וייצוב אופטי, מצלמה שלישית היא מצלמת שמונה מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4, ייצוב אופטי – וזום אופטי קבוע X3, ולבסוף, מצלמת פריסקופ שמונה מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/4.4 וזום אופטי X10. השילוב בין המצלמות וזום דיגיטלי יאפשר לכם ליהנות מזום פי 100.

המכשירים החדשים יכללו פיצ’ר “Best Moment”, שיאפשר לכם לצלם רצף תמונות ויבחר ויציג לכם את התמונה הטובה ביותר. דגם ה-P40 פרו יגיע עם חיישן TOF ושלוש מצלמות -  עדשה רחבה, מצלמה מרכזית עם חיישן 50 מגה פיקסל ומצלמה עם זום אופטי קבוע X5. ה-P40 הרגיל יגיע עם שלוש מצלמות: רחבה, רגילה עם חיישן 50 מגה פיקסל וזום אופטי X3. כמו כן, דגמי הפרו והפרו פלוס יגיעו עם סוללת 4,200mAh, כשהגרסה הבסיסית תגיע עם 3,800mAh. הטעינה של המכשירים תתבצע בהספק של 40W ובחברה מציעים גם מטען אלחוטי בהספק דומה.

עם זאת, חשוב להדגיש כי המכשירים הללו מגיעים ללא שירותי גוגל, זאת הצו הנשיאותי שהטיל במאי בשנה שעברה הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, שאסר על חברות אמריקאיות לקיים מסחר או למכור לחברות סיניות טכנולוגיה אמריקאית. גם ב-P40, כמו בדור הקודם, תשתמש וואווי בגרסת הקוד הפתוח של אנדרואיד, ללא המעטפת של גוגל. כתוצאה מכך, לא תמצאו במכשיר את חנות הגוגל פליי, מפות גוגל, אפליקציית ג’ימייל ועוד. מה שכן תמצאו במכשירים הללו, היא את מערכת ההפעלה של וואווי וחנות אפליקציות של החברה. 

P40 ו-P40 פרו יושקו בעולם ב-7 באפריל, בצבעים שחור, לבן או כחול בגימור מבריק, וזהב-ורדרד או כסף בגימור מט. P40 יגיע עם אחסון פנימי בנפח 128 גיגה-בייט ובמחיר של 799 אירו, ואילו P40 Pro יגיע עם אחסון פנימי בנפח 256 גיגה-בייט במחיר של 999 אירו. P40 פרו פלוס יושק בחודש יוני בצבעים עם גב קרמי בצבעים שחור או לבן, אחסון פנימי בנפח 512 גיגה-בייט ותו מחיר של 1,399 אירו.