סטרטסיס, חברה גלובלית ומובילה בתחום הדפסת התלת־ממד, וחברת הטכנולוגיה מטריקס חברו לחברות סו־פאד וסינרג'י אר.אם, במטרה לסייע בהתגוננות הצוותים הרפואיים על ידי ייצור "מסיכות מיגון פנים" רב־פעמיות לצוותי בתי החולים.

טכנולוגיית ההדפסה התלת־ממדית הייחודית של החברות מאפשרת הדפסה מקומית באמצעות חומרים בעלי תקינה רפואית ונותנת ומענה מיידי לצורכי הצוותים. חומרים אלה הם היחידים בשוק בעלי אישורים ייחודיים התואמים את התקינה הנדרשת, כך שניתן לאחר סטריליזציה להשתמש בהם שוב. מאות מסיכות כבר נמסרו לבתי החולים איכילוב ושיבא לד"ר שלמה דדיה, מנהל מעבדות התלת־ממד של איכילוב, ולד"ר דינה אורקין, מנהלת חדר ניתוח בבית החולים שיבא.

בחברות מדגישים כי "הדפסה בתלת־ממד מאפשרת ייצור וחיבור של מסיכה המתאימה לכל סוג של כיסויי מצח: מודבק, טקסטיל או גומי, וכן לכל חיבור ראש - גומייה או רצועה". עוד נמסר: "המסיכה ניתנת לפירוק, חיטוי, כביסה חמה והרכבה מחדש לשימוש חוזר. היא ניתנת לייצור והרכבה עצמית בעמדת רענון מסיכות בבית החולים".

מיקי ליברוס, שותף ב־Matrix 3D והבעלים של חברת סינרג'י אר.אם: "אני שמח שביחד באפשרותנו להמשיך לספק למטופלים ולתעשיית הרפואה טכנולוגיות מתקדמות וכלים חדשניים לרפואה מותאמת אישית, ושברגעים כאלה יש לנו אפשרות לשמור ולדאוג גם לצוותים הרפואיים במאבקם בקורונה". יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס, הוסיף: "זו שעה יפה ליזמים ולטכנולוגיות החדשניות שלנו בתוך המציאות המורכבת של היום".