טיעונים חדשים מועלים היום (רביעי) לגבי אופי פעולתה של חברת הסייבר הישראלית NSO בפרשת הפריצה לשרתי וואטסאפ: בין היתר, חדירה לשרתי וואטסאפ וניהול המעקב באמצעותם. ב-NSO מתנערים מההאשמות החדשות, ובימים הקרובים צפויים להגיב עליהן בבית המשפט.

בפייסבוק, הבעלים של אפליקציית הווטסאפ טוענים כעת כי חברת NSO פרצה לשרתיה בארצות הברית תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים פסולים. בכך השיגה לכאורה יכולות שליטה על מרכז הנתונים, ואף יכלה לחדור למכשיריהם של משתמשים, ככל הנראה באמצעות תכנת הריגול "פגסוס", שפותחה על ידי NSO.

אחד המומחים שהיה מעורב בפרטי המקרה, טען כי ההחזקה של חברת הסייבר הישראלית במאגרי המידע כללה יומנים וכתובות IP, שאפשרו לה לבצע מעקב אחר משתמשים ולזהות את פרטיהם. 

פייסבוק (צילום: NARINDER NANU AFP via Getty Images)
פייסבוק (צילום: NARINDER NANU AFP via Getty Images)

כזכור, לפני מספר חודשים הגישה ווטסאפ תביעה נגד חברת NSO הישראלית, שפיתחה את כלי הפריצה. ענקית התוכנה, שנמצאת בבעלות פייסבוק, טוענת כי קבוצת NSO יצרה ומכרה פלטפורמת פריצה שניצלה פגם בשרתים שבבעלות ווטסאפ כדי לסייע ללקוחותיה לפרוץ לטלפונים הסלולריים של לפחות 1,400 משתמשים. NSO טוענת כי היא מוכרת את תוכנות הריגול שלה באופן בלעדי ללקוחות ממשלתיים.

במסמכי התביעה שהוגשו לבית המשפט בסן פרנסיסקו נכתב כי בין אותם האנשים שהחברה ניסתה לרגל אחריהם - עיתונאים, דיפלומטים, פעילים למען זכויות אדם, גורמי ממשל בכירים וכן אנשים נוספים. בוואטסאפ היו למעשה מעוניינים לחסום את NSO כך שזו לא תוכל לגשת או לנסות לגשת לשרתי פייסבוק או ווטסאפ ולחפש בהם מידע כלשהו.

כמו כן, חברת הסייבר הישראלית הואשמה לא פעם בריגול אחרי עיתונאים ופעילי זכויות אדם ברחבי העולם ושמם אף נקשר לרצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י לפני כשנתיים. עם זאת, מנכ"ל החברה הכחיש את ההאשמות.