"יש עלייה של כ־15% בהיקף החיפושים הקשורים לרווחה ופנאי ועלייה של עשרות אחוזים בתחום הטיפול הרפואי והנפשי אונליין", כך עולה מנתונים שאספה בזמן מגיפת הקורונה Natural Intelligence, המובילה בתחום אתרי ההשוואות ברשת, המזקקת מידע רלוונטי בכל תחום ועורכת השוואה עבור הצרכן.

לפי הנתונים, שירותים ופתרונות רבים שהיו קיימים עוד לפני המגיפה דיווחו על צמיחה של עשרות אחוזים בכמות הלקוחות החדשים. נוסף על כך בעולם הפנאי נצפתה עלייה בתחומים שהיו שוליים עד כה, מה שיעיד על התפתחות טרנדים חדשים לצריכת תרבות באונליין.

דוגמה אחת היא סיורים וירטואליים במוזיאונים, שהכפילו את עצמם במהלך חודש מרץ. נכון לאמצע אפריל, יש עלייה של כ־50% בכמות הביקורים. יותר ויותר מוזיאונים פתחו את שעריהם לסיורים וירטואליים, וההיצע מוביל אנשים לאתרי השוואות כדי למצוא את המוזיאון המתאים.

חיפוש ברשת בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)
חיפוש ברשת בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)

מנתוני החברה עולה גם כי אנשים ממשיכים לחפש אהבה בזמן הקורונה, ובתקופה שבה הקרבה היא וירטואלית, האונליין הוא הזירה המרכזית להיכרויות. אחת הדוגמאות שניתנה היא טינדר, שפתחו את האפשרות לראות אנשים מכל העולם, ולא רק ברדיוס הקרוב, מתוך הבנה שבתקופה זאת אנשים עדיין מחפשים חיבורים, אף שהמפגשים הפיזיים לא רלוונטיים.

יואב צוקר, סמנכ"ל חדשנות ואקוסיסטם בחברת "נטורל אינטליג'נס", מוסיף כי על פי הנתונים, מותגי משלוחי האוכל בארה"ב הצליחו לנצל את המשבר לטובתן. "הרבה שחקניות נמצאות בתחום, והצרכנים מחפשים מידע מהימן שיעזור להם לקבל החלטה בצורה מושכלת ולכן פונים לאתרי השוואות", הדגיש.

עוד דבר שחשוב לציין הוא היקף השימוש במחשבים נייחים, שצומח בצורה ניכרת מאז תחילת העבודה מרחוק, ולכן כמות ההשוואות ממחשבים נייחים צמחה ב־100% לעומת השוואות בנייד, שגם הן צמחו בכ־40%. גם שירותי ה־VPN צומחים בתקופה זו וצרכנים משווים יותר בין שירותים אלו. אחד הדברים שבלטו בעת המשבר הוא העלייה המסיבית בכל הטראפיק ברשת באופן כללי בעקבות המעבר לעבודה מרחוק ושימוש בפלטפורמות ניהול פגישות מרחוק וצריכת תוכן מהבית, מה שמוביל גם לצמיחה בכמות ההשוואות וצריכת שירותי VoIP.