בחזרה לעתיד: אל היוזמה, החדשנות, הערבות ההדדית, ואל ערכי היסוד של הישראליות. יצאנו למסע בזמן, ובדרך גילינו דברים שאנו מקווים שיישארו כאן גם בעתיד

מציוד אודיו לציוד רפואי

תחת משבר הקורונה, חברת Tech Top Marketing, היבואן הגדול בישראל לציוד אודיו והגברה מקצועי, הוסיפה לאחרונה לעיסוקיה שירותי יבוא, שיווק ומכירה של מגוון מוצרים טכנולוגיים ידידותיים להתקנה, המיועדים לשימוש בחברות וארגונים, ומאפשרים להם להיערך טוב יותר לדרישות התו הסגול. החברה, שפועלת גם תחת המותג Medical Tech, משתמשת במערך השיווק הקיים שלה, הכולל מחסנים לוגיסטיים, שרשרת הובלה ואספקה, בקרת איכות וקשרים עסקיים של עשרות שנים, בין היתר גם עם המעצמה הסינית - כל אלה עברו התאמה כדי לספק לשוק הישראלי ציוד טכנולוגי רפואי חדשני. בין המוצרים שמציעה החברה: שערים תרמיים אוטומטיים למדידת חום, מכשור למדידת חום במצח או בשורש כף היד, מערכת מדידת טמפרטורה סביבתית המתחברת למערכת ההתראה בארגון ועוד. 

"התקופה הזאת גרמה לנו לחשב מסלול מחדש לכל המערך הארגוני שלנו, כאשר בפועל גם התייעלנו וגם הרחבנו את סל הפתרונות ללקוחות", אומר קובי שופן, מנכ"ל החברה. "המוטיבציה לספק מענה לדרישות חדשות של השוק הביאה אותנו לנהל בתקופה הזאת דיאלוגים עמוקים יותר עם הלקוחות והספקים שלנו, כדי ללמוד טוב יותר מהן דרישות השוק, מה עובד פחות ועל מה כדאי לשים דגש, בתוך מציאות חדשה ובלתי־מוכרת". 

שופן מסביר כי מכיוון שזהו משבר עולמי, כולם  מיהרו להתאמים עצמם לצרכים החדשים של השוק. תהליכים שלפני כן היו לוקחים שבועות וחודשים, פתאום קיבלו תעדוף ונעשו מהר וביעילות, כדי להבטיח פתרון פרקטי ובידול טכנולוגי. "בהתאם לכך, הערכים המרכזיים שסיגלנו לעצמנו בעקבות המשבר הזה הם גמישות תפעולית, קשב ללקוח ויצירתיות במתן הפתרון, כדי לספק פתרונות שיסייעו לארגונים להתמודד עם המציאות החדשה בצורה בטוחה, יעילה וחסכונית ככל האפשר". שופן מציין כי החזרה לשגרה היא הכרחית כדי למנוע קריסה של אלפי עסקים וכדי לשמר את עוצמתו של המשק הישראלי. לקראת חידוש הפעילות במשק, זיהו בחברה יכולות חדשות: "למדנו שיש לנו את המשאבים שיכולים לסייע למשק להיערך לחזרה לשגרה בצורה הטובה ביותר, ולכן החלטנו להוסיף נדבך חדש לפעילות שלנו: שורה של פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לעסקים לעמוד בדרישות התו הסגול, אך כדי לעשות זאת בצורה מוצלחת, אותם עסקים צריכים לזהות כבר עכשיו מהם הצרכים שלהם כדי לחזור לשגרה בטוחה ולהתחיל להתאים נהלים בהקדם ולהצטייד בפתרונות רלוונטיים. מי שייערך מראש, יצמצם את הנזק הכלכלי לעסק שלו ויימנע מעיכובים מיותרים שעלולים לעלות במשאבים כלכליים נוספים".

קובי שופן (צילום: יח''צ)
קובי שופן (צילום: יח''צ)

תו השעה

אחד מתנאי התו הסגול דורש ממעסיקים להיות אחראים על שמירת נוהלי הבריאות בעסק שלהם ולערוך מעקב אחר מצבם הבריאותי של העובדים, הלקוחות והספקים, לפני כניסתם לבית העסק. חברת פיתוח התוכנה מבית מטריקס - קמביום - הממוקמת בירוחם, פיתחה בתוך כשבוע מערכת דיגיטלית ראשונה מסוגה - CoviDefense - העונה בדיוק על דרישות אלו. המערכת מסייעת לעסקים מכל המגזרים ובכל הגדלים בישראל לעמוד בתקנות התו הסגול שקבע משרד הבריאות, באמצעות שאלון מקוון המאפשר לעקוב בזמן אמת אחר מצבם הבריאותי של עובדים, ספקים, לקוחות קבועים ולקוחות אקראים שנכנסים לבית העסק. פתרון זה פועל כיום בהצלחה לאלפי משתמשים בקרב עשרות ארגונים. פתרון CoviDefense הוא צעד נוסף להחזרת הפעילות העסקית והוא גורם משלים לבדיקה הפיזית, שאותה מחויב בעל העסק לערוך לעובדים  לפני כניסתם למקום העבודה. השאלות והפיצ'רים המוצגים במערכת נבנו כך שבאפשרותם להתעדכן בזמן אמת לפי כל שינוי שייערך בהנחיות שמעביר משרד הבריאות למגזר העסקי, בין אם יתקיים שחרור נוסף של המשק ובין אם יהודק בשנית.

צוות קמביום (צילום: אור אלכסנברג)
צוות קמביום (צילום: אור אלכסנברג)

דוד זלצר, מייסד־שותף ומנכ"ל קמביום: "תקן התו הסגול מחייב בעלי עסקים למעין רגולציה עצמית ולפיקוח על עובדיהם. עסקים גדולים וקטנים עלולים למצוא עצמם מתקשים לעמוד בדרישות אלו ללא פתרון טכנולוגי ייעודי שיעשה את העבודה הזאת בשבילם. עם תחילת ההיערכות של המשק להחלת התו הסגול, הבנו שיש לנו את הכלים הטכנולוגיים ואת המיומנויות המקצועיות לפתח מערכת במהירות וביעילות כדי לספק מענה לעסקים בישראל להתמודד עם הסיטואציה החדשה, ולשם כך פיתחנו את CoviDefense. כחברה שממוקמת בירוחם מתוך מניעים אידיאולוגיים ליישב את הנגב ולפתח בו תעסוקה מקומית ואת תחום ההייטק בכלל, הרגשנו שמחובותנו להשתמש בידע ובניסיון שלנו בתחום לטובת העניין. צוות הפיתוח שלנו עבד לילות כימים כדי להעמיד מוצר איכותי ומוגמר בזמן שיא, כדי לסייע לעסקים להתמודד בקלות עם ההנחיות החדשות".