המשימה הושלמה: לאחר למעלה מ-19 שעות טיסה אל תחנת החלל הבינלאומית, חברת SpaceX הודיעה הערב (ראשון) כי עגינת החללית בוצעה בהצלחה, וכי צוות "דראגון" נחת בשלום בתחנה הבינלאומית.

אמש היסטוריה התרחשה בפלורידה, כאשר חברת SpaceX הנמצאת בבעלות המיליארדר אילון מאסק, הצליחה לשגר בפעם הראשונה אסטרונאוטים לחלל. על סיפון ה-Dragon Crew, קפסולת הנוסעים של ספייס איקס, יושבים האסטרונאוטים בוב באנקן ודאג הארלי. השניים צפויים להגיע לתחנת החלל הבינלאומית מחר בסביבות השעה 17:27 (שעון ישראל) ולפגוש את שלושת האסטרונאוטים השוהים בה מזה כחודש וחצי.

מדובר באירוע מרגש מאוד עבור ארצות הברית, שכן זו הפעם הראשונה מאז 2011 בה אסטרונאוטים אמריקאים ישוגרו משטחי ארצות הברית. זו סגירת מעגל מרגשת עבור הארלי, שכן הוא לקח חלק במשימה האחרונה של נאס"א ששוגרה מארצות הברית. כדי להגן על תחנת החלל הבינלאומית מפני נגיף הקורונה, האסטרונאוטים, בני משפחותיהם, וכל האנשים הקשורים למשימה וצפויים לקיים מגע עם השניים- נמצאים בבידוד מזה כשבועיים. 

כאמור, מאז שהגיעה לסיומה תוכנית המעבורות של נאס"א, החברה הייתה תלויה ברוסיה כדי להגיע לחלל. למעשה, כל "כיסא" בטיל הסויוז הרוסי, שממריא מקזחסטן, עלה למשלם המסים האמריקאי למעלה מ-80 מיליון דולרים. עובדה נוספת שהופכת את השיגור למשמעותי מאוד זו העובדה כי הוא השיגור הראשון של חברה מסחרית, שכן עד כה השיגורים הללו בוצעו רק על ידי מדינות.

טראמפ ופנס צופים בשיגור SpaceX (צילום: רויטרס)
טראמפ ופנס צופים בשיגור SpaceX (צילום: רויטרס)

למרות הניסיון הרב של Space X בהטסת מטען לתחנת החלל הבינלאומית, היא עדיין לא הטיסה אדם. מסיבה זו, מדובר בטיסת שמוגדרת "טיסת ניסוי", לקראת התחלת טיסות סדירות לתחנת החלל הבינלאומית על ידי חברות פרטיות. למרות הסכנה הכרוכה בכך (כמו בכל שיגור לחלל) שני האסטרונאוטים אינם חוששים. ראש סוכנות החלל האמריקאית, ג'ים בריידינסטיין אמר לשניים כי במידה והם חוששים - ניתן לבטל את השיגור בתוך שניות. עם זאת, שניהם הבהירו לו כי הם מעוניינים לצאת למשימה. למרות זאת, האמריקאים שיריינו מקום בשיגור הבא לחלל מרוסיה.

לאחר השיגור, וחזרת הטיל לכדור הארץ לשימוש חוזר, הקפסולה אמורה להיכנס למסלול המתוכנן. השניים צפויים להגיע לחלל בתוך כ-24 שעות, אז הקפסולה תעגון סמוך לתחנת החלל הבינלאומית והם ייפגשו עם שלושת האסטרונאוטים הנמצאים שם כעת.

בוב באנקן (משמאל), דאג הארלי (צילום: Joe Raedle/Getty Images)
בוב באנקן (משמאל), דאג הארלי (צילום: Joe Raedle/Getty Images)

משך השהייה של באנקן והארלי בחלל החיצון תלוי במועד בו יסיימו את משימותיהם. אז הם צפויים לשוב על גבי הקפסולה לכדור הארץ. ה-Dragon Crew תנחת באוקיינוס האטלנטי סמוך לפלורידה, האסטרונאוטים ייאספו מהמקום ויילקחו לבסיס החלל על שם קנדי, ממנו שוגרו.