1. מחשב אישי או קונסולה? זו השאלה הגדולה של הגיימינג, והתשובה אליה היא לא חד משמעית - לכל אדם יתאים מכשיר שונה. קונסולות הן הכלי הראשוני בו מתחיל הגיימר להשתמש (אחרי הטלפון הנייד כמובן), ועל אף דעיכתן בציבור הכללי - המצב שונה אצל הגיימרים, וכדאי לזכור את העובדה שלא כל המשחקים יוצאים בגרסה המותאמת למחשב.

מהצד השני, ניתן למצוא את המחשבים, שיכולים לשמש לצרכים נוספים פרט לגיימינג. כיוון שמדובר במחשב המיועד לגיימינג, חשוב לוודא שהמחשב בעל מעבד חזק מספיק (ולקחת בחשבון שהמחיר עולה בהתאם). בחירת סוג המעבד תלויה ברמת השימוש של המשתמש, והמשחקים שהוא או היא רוצים לשחק.

ככל שהדרישה מהמחשב תהיה גדולה יותר, אם זה בשימוש של המשתמש או מהדרישה של המשחקים, כדאי לרכוש מעבד חזק יותר, המפוצל לכמה ליבות על מנת שהמחשב "ייחלק" את העבודה במקביל. המעבדים הפופלריים כיום הם מבית היוצר של אינטל ו-AMD, כאשר המינימום המומלץ הוא I3 של אינטל, והמקסימלי היום - I7 גם של אינטל.

כמו כן, ישנו מגוון רחב של כרטיסי זיכרון RAM. המלצתי המינימלית להתחיל מזיכרון בנפח ארבעה ג'יגה. במידה והדבר לא מספיק, במחשבים ישנה אפשרות לשדרג את זיכרון ה-RAM לנפחי שמונה, 16 ו-32 ג'יגה. עם זאת, צריך לוודא טרם הרחבת הנפח RAM שלוח האם של המחשב תומך באפשרות הזו.

2. שבו על זה רגע

ברגע שתיכנסו לעולם הגיימינג – אין ספק שתתמכרו. כדי שתוכלו להתרכז ב-100% במשחק, בטח כשמדובר בסשן גיימינג ארוך, חשוב שיהיה לכם נוח. זה מתחיל עם הכיסא, שחשוב שיהיה בגובה הנכון לעומת השולחן עם משענת בזווית נכונה. כיסאות רבים מעוצבים לתמיכה אורתופדית בגיימרים מקצועיים והם עוזרים למנוע כאבי גב שנובעים ממשחק ארוך.
על מנת לבחור את הכסא חשוב מאוד להבין ממה הוא עשוי. הריפוד והחומרים עצמם. 

רצוי ומומלץ שלכסא תהיה יכולת תמרון בזווית הישיבה. ככה כל אחד יהיה מסוגל לשחק בישיבה, חצי שכיבה ואפילו שכיבה. 

לפני הרכישה רצוי להתיישב על הכסא, במידה ואין אופציה לבדוק את הנוחות של הכסא אז לשאול את כל השאלות הרלוונטיות בחנות. 

3. יוסטון, יוסטון, האם שומעת? עבור?

אוזניות גיימינג הפכו למצרך חשוב אפילו לשחקן הממוצע. הצורך בסאונד איכותי, היכולת לתקשר עם חברים בעזרת מיקרופון מובנה. כאשר קונים אוזניות גיימינג יש מספר פרמטרים שצריך לשים לב אליהם - הראשון הוא המבנה והעיצוב של האוזניות -מהסיבה שאת אוזניות הגיימינג הגיימרים חובשים לפרקי זמן ארוכים במיוחד.

כיום יש המון סוגים של אוזניות – IN EAR | ON EAR | OVER EAR | TWS. כל משתמש ומה שמתאים לו מבחינת ההרגשה באוזניים. רוב הגיימרים אוהבים אוזניות שהם בעיקר מסוג ON EAR | OVER EAR. 

כרגע יש מגוון קטן מאוד של אוזניות אלחוטיות שיכולות להתחבר באופן אלחוטי לקונסולות משחק. האוזניות האלחוטיות הן יקרות אך רובם איכותיות. 

לעומת זאת אוזניות חוטיות מתחברות לשלטים או למחשב עצמו. הן מגיעות במגוון רחב של דגמים וצורות ובמחירים מאוד אטרקטיביים (עשרות שקלים ויכולים להגיע גם למאות ואלפי שקלים).

במשחק ממושך רצוי לקנות אוזניות שמתאימות לגיימינג, בדר"כ הכריות על האוזניות יותר סופגיות ומאפשרות זמן ממושך של משחק מאשר אוזניות רגילות. ודבר נוסף, רצוי שהאוזניות יהיו קלות משקל.


4. קעור או שטוח?

מסכי מחשב ובפרט מסכי גיימינג מגיעים במגוון רחב של גדלים, פיצ'רים, עיצובים שונים ומשונים לכן, יש להתייחס ברצינות רבה לתהליך בחירת המסך וזאת מפני שמדובר על מוצר אשר משפיע במיוחד על חווית הגיימינג ועל חווית השימוש הכללית במחשב. כאשר רוכשים מסך מחשב לגיימינג יש לשים לב לגודל, פאנל, רזולוציה סנכרון ועיצוב כרוכשים מסך מאוד חשוב לשים לב לגודל המסך, איכות התצוגה, כניסות, מחיר ואחריות. 

קצב רענון הסטנדרטי הוא 60Hz, מסך גיימינג בהגדרה שלו צריך להתאפיין ב-144Hz ומעלה.

כדאי מאוד להשקיע במסך מחשב איכותי על מנת לקבל את זמן התגובה וקצב רענון ברמה גבוה.

במידה והקונסולה או המחשב תומכים ב- 4K אז כדאי להשקיע במסך 4k לחווית משחק אולטימטיבית.

בדרך כלל מסך מחשב קעור נותן תחושת "עטיפה" במידה והמשתמש נמצא קרוב למסך. 

במידה והמסך רחוק, המשתמש ככל הנראה לא יקבל את התחושה. 

על מנת לקבל את היתרונות של המסך, המשתמש צריך להיות קרוב למסך ובכך החווית שימוש הופכת להיות מדהימה.

הכותב הוא מנהל תחום הגיימינג ברשת "בסט מובייל"