חברת בייטדאנס הסינית שמפעילה את אפליקציית טיקטוק הודיעה היום (שני) כי תגיש תביעה נגד ממשל ארה"ב בעקבות הצו הראשון עליו חתם הנשיא, דונלד טראמפ האוסר את פעילותם בארה"ב. "אנחנו לא נוהגים לתבוע את הממשלה בקלילות", מסרו מטיקטוק והוסיפו: "אבל כשהצו הנשיאותי מאיים לאסור את הפעולות שלנו בארה"ב ... פשוט אין לנו ברירה."

כזכור, הצו הראשון עליו חתם טראמפ ב-6 באוגוסט הורה לשר המסחר להעביר רשימה של עסקאות בהן היתה מעורבת בייטדאנס ושיש לחסום לאחר 45 יום. בצו השני עליו חתם טראמפ ב-14 באוגוסט, היה שיפור חיובי עבור החברה כאשר ניתן לבייטדאנס זמן כדי להגיע לעסקה בנוגע לפעילות טיקטוק בארה"ב. כמו כן הדגיש טראמפ כי על ביייטדאנס למחוק את כל המידע שיש לה במאגרים על משתמשיה האמריקאיים - בתוך 90 יום. 

על פי טראמפ, הגיעו אליהם ראיות אמינות שגרמו להם להאמין שבייטדאנס עשויה לפעול בצורה שמאיימת לפגוע בביטחון הלאומי של ארה"ב וב-100 מיליון המשתמשים האמריקאים שלה, וזאת עקב המידע האישי הרב, שלכאורה נמצא בידיה והיא עלולה לחלוק. בהמשך דווח כי מספר חברות אמריקאיות מעוניינות ברכישת הפעילות האמריקאית של טיקטוק, וכי כרגע נרקמת עסקה עם מייקרוסופט. 

בפוסט שפרסמו הדגישו בטיקטוק כי הם לא מסכימים עם עמדת הבית הלבן כי החברה מהווה איום ביטחוני לאומי, ואמרו כי החברה "נקטה בצעדים יוצאי דופן להגנת הפרטיות והביטחון של המשתמשים האמריקאיים של טיקטוק".