אפל קיימה הערב (שלישי) בשעה 20:00 (שעון ישראל) אירוע הכרזה וירטואלי במתכונת שונה מהרגיל, זאת בשל האילוצים שנגרמו בשל נגיף הקורונה, אשר על פי ההערכות השפיע גם על זהות המוצרים. האירוע נראה שונה לחלוטין מהאירועים המסורתיים של אפל, כאשר המנכ"ל טים קוק לא עמד על במה באולם הרגיל, אלא דיבר ממסדרון הבניין העגול של אפל בקופרטינו, קליפורניה.   

קוק אישר בראשית דבריו את השמועות, וציין כי החברה לא תציג הפעם (לאכזבת המעריצים) את מכשירי האייפון החדשים. "אנחנו נתמקד היום בשני מכשירים הממלאים חלק משמעותי בחייהם של אנשים רבים - אפל ווטש ואייפד", סיפר. בהמשך ציין את התכונות של השעון החכם, את השימוש שהוא עושה בשעון, ואת האופן בו אנשים ברחבי העולם משתמשים במכשיר.

המכשיר הראשון שהושק הוא הדור השישי של השעון החכם - Apple Watch. סמנכ"ל התפעול של אפל, ג'ף וויליאמס, סיפר על הדור החדש של השעון החכם, שכולל תכונות חדשות כמו מעקב אחר השינה וניטור של רמת החמצן בדם, זאת באמצעות חיישן בריאות חדש. כמו כן, הוצגו צבעים חדשים - בהם אדום וכחול אלומיניום.

הדור השישי של השעון כולל שבב חדש, מעבד בעל ליבות כפולות, המבוסס על A13 ומהיר יותר ב-20 אחוזים מהדור הקודם. בחברה ציינו כי המסך של השעון טוב מהדור הקודם. בין היתר, הוא בהיר פי 2.5 בעת השהייה בחוץ ושילוב של מד גובה. הדור החדש של השעון מצויד ברצועה חדשה, דמויית צמיד ונטולת אבזמים. הדבר מאפשר להחליק אותה בקלות למפרק היד, כאשר היא תהיה זמינה במגוון גדלים וצבעים.

בהמשך הוכרזה גרסה זולה של המכשיר - Apple Watch SE. מחירו של השעון המוזל מתחיל ב-299 דולרים, והמחיר של השעון הרגיל יחל ב-399 דולרים. ניתן יהיה להזמין אותם מראש כבר היום, כאשר הם יגיעו לחנויות ביום שישי.

"זו היתה שנה גדולה עבור האייפדים", ציין קוק, "מוקדם יותר השנה, שדרגנו את ליין האייפד פרו. כעת, אנחנו משדרגים את שאר האייפדים". הטאבלט הראשון שהוצג הוא האייפד 8. בין היתר, מערכת ההפעלה של המכשיר מאפשרת להפוך טקסט שנכתב בכתב יד על גבי המכשיר, לטקסט כתוב במסמך. האייפד 8, המכשיר המוזל, יעלה 329 דולרים. הוא ניתן להזמנה מוקדמת החל מהיום, ויישלח ללקוחות ביום שישי הקרוב.

בהמשך הוצג האייפד אייר החדש, שזכה לעיצוב חדש. הוא כולל מסך ברזולוציית 10.9 אינץ', המכסה את מרבית שטח הפנים של המכשיר, שכולל את חיישן זיהוי הפנים הקטן ביותר ששולב עד כה במכשירי החברה. הוא יהיה מגיע במספר צבעים - ירוק, ורוד, כחול, כסף ואפור חלל.

שינוי מהפכני נוסף במכשיר הוא העובדה שחיבור הלייטנינג המוכר של החברה - הוחלף בחיבור טעינה מסוג USB C. מדובר בחיבור הטעינה הקיים במרבית הטלפונים החכמים כיום. מדובר בשינוי משמעותי, שכן האייפד פרו החדש לא ידרוש כבל יקר ושונה - אלא ניתן יהיה להשתמש בכבלים שיש לצרכנים רבים בבית. ניתן להעריך, בצורה זהירה למדי, כי החיבור יוחלף בהמשך גם במכשירי האייפון, זאת על פי דיווחים שפורסמו בשנים האחרונות.

האייפד אייר החדש כולל שבב A14 Bionic, אשר על פי ההערכות ישולב במכשירי האייפון החדשים. זו אחת הפעמים הבודדות בהן אפל הציגה את השבב החדש באייפד, ולא באייפונים. האייפד אייר יעלה 599 דולרים, ויהיה זמין החל מהחודש הבא. קוק ציין כי בנוסף למכשירים החדשים, החברה תשחרר מחר את מערכת ההפעלה iOS 14, לצד עדכונים למערכת ההפעלה של האייפדים, השעונים החכמים ויתר המכשירים.

כאמור, לאכזבת המעריצים, ובהתאם לתחזיות רבות, אפל לא חשפה באירוע את מכשירי סדרת האייפון 12, ולא הציגה אפילו לא רמז קטן לגבי המועד בו הם יושקו. עם זאת, על פי ההערכות חשיפתם תתבצע באירוע שיתקיים במהלך החודש הבא, זאת בשל עיכובים בתהליך הפיתוח והייצור, שנגרמו בעקבות נגיף הקורונה - קליפורניה (בה נמצאים המשרדים המרכזיים של החברה) נפגעה קשות מהנגיף והוטלו בה מגבלות רבות. כמו כן, חלקים מהמכשיר מיוצרים בסין, והנגיף גרם להשבתת מפעלים רבים.