חברת Tactile Mobility, יצרנית רכיבי תוכנה קריטיים וחיישנים ווירטואליים לרכב, הודיעה היום (שלישי) על חתימת חוזה להטמעת טכנולוגיות התוכנה שלה ברכבי הדור הבא של קבוצת BMW החל משנת הייצור 2021. שיתוף הפעולה בין החברות צפוי לשלב לראשונה הטמעה של טכנולוגית חישה ועיבוד מידע ברכבי BMW. הטכנולוגיה תשמש לשיפור ביצועי נהיגה וזיהוי תנאי הכביש. מדובר בדריסת רגל משמעותית בתעשיית הרכב. 

כאמור, שילוב הפיתוח של החברה ברכבי קבוצת BMW מהווה עידן חדש של חדשנות מבוססת חיישנים וירטואליים עבור תעשיית הרכב. שיתוף הפעולה יעניק לרכבי BMW יכולות לניתוח מצב פני הכביש ויאפשר זיהוי מדויק של תנאי הכביש וניהול פונקציות של דינמיקת הרכב לשיפור יכולות וביצועים.      

Tactile Mobility מספקת תוכנה אשר עושה שימוש בחיישנים שונים הקיימים ברכב לשם איסוף וניתוח מידע אודות הדינמיקה בין הרכב לכביש, ומאפשרת לרכבים חכמים ומחוברים לנתח את תנאי פני השטח וכן את ביצועי מערכות הרכב ותנאי הכביש. המידע, המופק בתוך הרכב בזמן אמת כולל בין היתר תכונות כמו מידת האחיזה הקיימת בכביש.

כמו כן, מרכיב הטכנולוגיה של החברה, ה- VehicleDNA יוצרת מידע של מאפייני המערכות עבור כל רכב, ומנתח את מערכות המתלים, יעילות הבלימה, בריאות צמיגי הרכב ועוד. מרכיב ה- SurfaceDNA מכיל מיפוי של תכונות הכביש, תנאי הדרך ומפגעים אשר מספקים מבט מעמיק של סביבת הנהיגה על מנת להיערך באופן מיטבי לתנאי הכביש בהמשך הדרך ולהתאים אליהם מראש את מערכות הרכב השונות. 

בועז מזרחי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Tactile Mobility ואחד ממייסדי החברה סיפר: "אנו נרגשים לשתף פעולה עם קבוצת BMW. שילוב הטכנולוגיה שלנו ברכבים החכמים ובעתיד גם שילוב הטכנולוגיה ברכבים אוטונומיים של קבוצת BMW עם חוש 'המגע', אנו שמחים להיות החברה הראשונה שמממשת את הפוטנציאל הכלכלי של טכנולוגיית מתקדמות בתחום הרכב". 

שיתוף הפעולה ארוך הטווח בין קבוצת BMW ו - Tactile Mobility החל דרך BMW סטארטאפ גאראג׳ (BMW Startup Garage), האקסלרטור של קבוצת BMW. "אנו מודים על התמיכה שקיבלנו מ-BMW סטארטאפ גאראג' וכל צוות קבוצת BMW. אנו מצפים לעבודה המשותפת, במטרה לייצר רכבים חכמים עם תמונה מקיפה של תנאי הנהיגה שסביבם, שכעת יספקו נתונים ייחודיים הנגישים אך ורק ל Tactile Mobility", אמר רני פלאוט, חבר דירקטוריון בטקטיל מוביליטי. הוא הוסיף: "הצוות שלנו עובד לקידום ושילוב מסחרי זה שנים, ואנחנו שמחים לראות את התוצאות המיושמות בצי הרכבים של קבוצת BMW".