אחת המטרות העיקריות של משחקי מחשב המבוססים על ענפי ספורט, מעבר להנאה שבמשחק, זה לגרום לשחקנים חדשים להתעניין בענף, בטח אם פחות נחשפו אליו בעבר, בין אם זה פוטבול, בייסבול וכמובן גולף. אני בספק גדול אם PGA TOUR 2021 יביא מיליוני צופים חדשים לטורניר הבא, אבל יש מצב שהוא יגרום לכמה מכם להרים מחבט ולחפש טיפה ירוק.

ל- PGA TOUR 2K21, אותו פיתחה HB Studios ומפיצה K Sports2, הוא סימולטור גולף יוצא מהכלל עם מסלולי גולף יפיפיים, עם רמת פירוט גבוהה מאוד של הסביבה, וריאליזם במשחקיות שנשמרה ואף שופרה מהכותרים שקדמו למשחק זה, בשמותיהם השונים.

בניגוד למשחקי ספורט אחרים, יחידניים וקבוצתיים, בגולף אתם נלחמים בעיקר נגד עצמכם והטעויות שלכם, וכאן החולשות של המשחק. אם אתם אוהבים גולף, או אפילו טיפה מחבבים את הענף או רוצים להעלות זיכרונות ממני גולף שהייתם ילדים, המשחק הזה מושלם בשבילכם, כי זה כל מה שאתם תעשו למעשה. אם אתם מחפשים משהו מעבר, לא הגעתם למקום הנכון. 

למעשה המוד המרכזי של המשחק, הקריירה, מאפשר לשחק בטורנירים נגד 12 שחקני גולף מקצועיים, שאם אתם לא עוקבים אחר הענף, ספק אם השמות יגידו לכם משהו. ישנם שחקנים אחרים שלא מופיעים תחת רישיון ואין להם בכלל תמונה במשחק, שזה מאוד מאכזב.

סוגיה נוספת שהורידה מההתלהבות זה העובדה שבניגוד לענפים אחרים שבהם ההתקדמות בקריירה מאפשרת לכם לחזק את הנתונים של השחקן, ובכך לשפר את המשחק שלכם. כאן אתם רק תפתחו ציוד, ביגוד וחסויות, שלא משפיעות על הצורה שבה אתם משחקים, וחבל. יש גם מכניקת יריבויות שמתפתחת במהלך העונה, אבל לא נותנת שום ערך נוסף בצורה שבה היא באה לידי ביטוי.

מנגד, לחובבי הענף ולא רק, המשחקיות כל כך מהנה, קלה ומהירה לתפיסה, שאתה שוכח מאוד מהר שיש בכלל שחקנים אחרים מלבדך, וכל מה שאתה רצה לעשות זה לסיים את המסלול ולהכניס את הכדור הלבן לחור, עם כמה שפחות טעויות, וזה ממכר. אחת הסיבות לכך היא הוויזואליות של המשחק, כמות ההשקעה בגרפית בדשא, בעצים, בקהל והאגמים המרהיבים,  זאת לצד הקריינות המצוינת שנותנת תחושה שאתם צופים במשחקון אמיתי שמשודר בטלוויזיה, ודפיקות הלב המהירות שהכדור יורד במהירות במדרון בחבטה האחרונה, תגרום לכם להישאר למרות הדלילות במודים.

פיצ'ר נוסף שיתפוס לא מעט מזמנכם במשחק, תלוי ברמת היצירתיות והסבלנות שלכם, אבל הוא בהחלט שווה את זה וזה בניית מסלולים מותאמים אישית. יש לכם אפשרות לבחור את המיקום והאווירה וליצור מסלול חלומי או סיוט עבור כל חובבן גולף מתחיל. יתרון נוסף במשחק זה ההסברים המפורטים והאפשרות לשנות את רמת הקושי ולהתאים את רמת הריאליזם לידע הנוכחי שלכם. גם אם אתם לא יודעים דבר וחצי דבר על גולף אל תדאגו, זה לא יעצור אתכם מלהיות אלופים על המגרש ובסוף אתם תלמדו, בסוף כולם לומדים.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של הכותר בישראל. PGA TOUR 2K21 זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.