טוויטר הודיעה כי תחל להסיר ציוצים הכוללים מידע מטעה ומזיק, כאשר הנושא הראשון שנמצא על הכוונת - החיסון לקורונה. בין הנושאים ניתן למצוא שמועות לא מבוססות, טענות שנויות במחלוקת ומידע חלקי ונטול מהקשר בנושא חיסוני קורונה. עוד נמסר בהודעת החברה כי היא החל משנת 2021 יסומנו ציוצים הכוללים תאוריות קונספירציה.

הם הדגישו כי ציוצים שאינם כוללים מידע הגורם לנזק ופגיעה לא יוסרו, אלא הם צפויים לקבל סימון מסוים, תוך הפנייה למקור מידע מהימן בנושא. מדובר בסימון דומה לזה שמופיע על ציוציו של דונלד טראמפ, בהם הוא טוען כי ניצח בבחירות לנשיאות ארה"ב. 

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע, הודיעו בטיקטוק על מהלך דומה, במסגרתו אנשים שיחפשו מידע על חיסוני קורונה באופליקציה - יופנו למידע מהימן מפי מומחים עולמיים. כמו כן, סרטונים המציגים מידע בנוגע לחיסונים יסומנו, יובצעו מאמציי הסברה בשותפות עם מדענים מרחבי העולם. עוד ציינו בחברה כי הם תגברו ותדרכו את צוותי הבדיקה של טיקטוק וכי יעבדו עם מומחים לבדיקת עובדות צד שלישי. בנוסף, טיקטוק תציג בקרוב האשטאג בנושא החיסון החדש כדי לאתר ולתייג את כל הסרטונים המשתמשים במילים והאשטגים הקשורים לחיסון נגד מגפת הקורונה. 

פייסבוק הודיעה בתחילת החודש כי פרסומים הכוללים דיס-אינפורמציה בנושא החיסונים, שהופרכה ע"י מומחי בריאות, יוסרו מהרשת. מדובר בדרך נוספת שבה יאכפו ברשת החברתית את המדיניות שלנו בנוגע למידע שגוי, הקשור לקורונה, ועלול להוביל לפגיעה פיזית. ברשת החברתית הגדולה הודיעו כי התכנים שיוסרו יכללו מידע שקרי על הבטיחות, היעילות, המרכיבים ותופעות הלוואי של החיסונים.

בין הפרטים שיוסרו: טענות על כך שבחיסונים נגד קורונה מוחדרים שבבים, כמו גם כל טענה אחרת על מרכיבים שלא מופיעים ברשימת המרכיבים הרשמית של החיסון. בנוסף, יוסרו תיאוריות קונספירציה על חיסוני הקורונה שאנחנו יודעים כיום לומר שהינן שקריות – כמו למשל טענות על כך שאוכלוסיות ספציפיות מנוצלות ללא הסכמתן לבדיקת הבטיחות של החיסון.