המיליארדר אילון מאסק הגיב אמש, בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, לדיווחים לפיהם אפל חידשה את התוכנית לפיתוח מכונית אוטונומית חשמלית, ומתכוונת להשיק אחת כבר בשנת 2024. הוא טען בחשבון הטוויטר שלו כי פנה לטים קוק והציע לו לרכוש את טסלה. "בתקופה הקשה ביותר של פיתוח מודל 3 של טסלה, פניתי לטים קוק כדי לדון באפשרות שאפל תרכוש את טסלה עבור עשירית משוויה הנוכחי. הוא סירב לקבוע פגישה", כתב אמש מאסק בטוויטר. 

לא ברור באיזה תקופה מאסק ניסה לפתוח במגעים עם אפל, אך פיתוח מודל 3 נמשך בין השנים 2017 ל-2019, כך שניתן להעריך שהפנייה נעשתה במהלך השנים הללו. שוויה של טסלה עומד כעת על למעלה מ-600 מיליארד דולרים, לאחר שהצטרפה למדד ה-S&P 500, כך שהמחיר שהוצע לאפל עומד ככל הנראה על כ-60 מיליארד דולרים. 

כאמור, עפ"י פי הדיווחים, אפל החליטה להחיות את פרויקט ייצור המכונית החשמלית שלה, שהחל בשנת 2014 ונגנז. לצורך התנעתו המחודשת, גייסו באפל עובד לשעבר בטסלה, דלקח את מושכות הפרויקט בשנת 2018, ופיטר לא פחות מ-190 עובדים בשנה שלאחר מכן.

לפני כשנתיים, הרכב האוטונומי של החברה היה מעורב בתאונת דרכים. בכירי ענקית הטכנולוגיה מעולם לא אישרו בפומבי כי הם מפתחים רכב אוטונומי, אך המסמכים שנחשפו בבית המשפט חשפו כי לפחות 5,000 מעובדי החברה עוסקים בפרויקט, וכי בין היתר מתבצע פיתוח של מעגלים שונים הקשורים לרכב אוטונומי. הנהגים והנוסעים לא נפגעו, אך שני כלי הרכב ניזוקו בתאונה, כך עולה מהדוח המשטרתי.