מיישרת קו: מנכ”ל שיאומי ליי ג’ון, הודיע כי מכשיר הדגל החדש של החברה - Mi 11 - יגיע בלי מטען בקופסה. ההודעה פורסמה בפוסט שכתב המנכ"ל ברשת חברתית הסינית Weibo, ובה טען כי הסיבה לכך היא מחויבותם לשמירה והגנה על הסביבה. הוא ציין עוד כי מנכ"ל החברה ציין כי בחברה מאמינים שלרוב המשתמשים כבר יש במילא יותר ממטען אחד בבית. הוא לא התייחס בדבריו להוצאת המטען מאריזות הדגמים הקיימים של החברה.

מוקדם יותר החודש דווח כי סמסונג צפויה לוותר על הוספת המטען לאריזות המכשירים החדשים שלה, בהם סדרת הגלקסי S21 שתושק במהלך החודש הבא. עוד דווח כי בחברה שוקלים להסיר גם את האוזניות מהאריזה, אך עדיין לא ברור האם הדבר ייצא לפועל. כאמור, עדיין לא ידוע האם הסיבה להחלטת סמסונג היא צעד "אקולוגי", דבר שישפיע על המחיר הסופי של המכשיר, או שהחברה לא תתייחס כלל להחלטה המדוברת.

במידה והדבר אכן ייצא לפועל בסופו של דבר, זו החלטה אירונית למדי, שכן לאחר ההכרזה על סדרת האייפון 12 - שתי החברות מיהרו לעקוץ את אפל על ההחלטה, ה"פוגעת בלקוחות". באפל טענו אז כי הסיבה להחלטה היא סביבתית, שכן לרוב האנשים יש מטען בבית, כך שהם לא זקוקים לאחד נוסף. זהו הנימוק בו השתמשו גם סמסונג ושיאומי, אך ניתן להעריך כי הסיבה המרכזית לכך היא רצונן למנוע מצב בו ייאלצו להעלות את מחירי המכשירים.