תערוכת הטכנולוגיה CES, שהתקיימה השנה במתכונת דיגיטלית, הגיעה לסיומה לאחר שחברות רבות הציגו בה חידושים ופיתוחים חדשים ומרתקים. זו הפעם הראשונה בה התערוכה הגדולה מתקיימת במתכונת זו, ואחת ההשלכות לכך היא שמספר החברות המציגות בתערוכה צנח משמעותית בכמה אלפים. 

אלה כמה מהחידושים שהוצגו השנה:

חברת אינטל הכריזה על 50 מעבדים חדשים, שיושקו ב-500 מחשבים שיצאו במהלך 2021. מדובר בין היתר במעבדי טייגר לייק ללפטופים, הכוללים ארבע ושמונה ליבות במהירות של 5 GHz טורבו. כמו כן, בחברה חשפו כי מעבדי העתיד שלה מבוססים על פיתוח ישראלי ויושקו כבר השנה (רוקט לייק ברבעון 1 ואלדר לייק במחצית ה-2 של 2021). אינטל הודיעו גם על השקה של מעבדי טייגר לייק החדשים לשוק האורגני, ועל הוצאת מעבדי 10 ננומטר לסלרון ופנטיום.

אחד המעבדים שהושקו (צילום: באדיבות אינטל)
אחד המעבדים שהושקו (צילום: באדיבות אינטל)

חברת DELL חשפה במהלך האירוע חושפת מחשבים, תוכנות ומסכים חדשים. החברה הציגה את המחשב הראשון בעולם בעל טכנולוגיית החיישן הוויזואלי של אינטל, שנועד לזהות משתמשים ולהתאים אוטומטית את ההגדרות באמצעות AI, וכן את המסכים הראשונים בעולם לפגישות וידאו שהוסמכו עבור Microsoft Teams.

כמו כן, הוצגו טכנולוגיות Low Blue Light להגנה על העיניים, שמקטינה את האור הכחול מבלי לגרוע מחוויית הצבעים הטבעיים, ואת ה- SafeShutter - עינית מצלמת הרשת האוטומטית הראשונה בתעשייה שיודעת מתי להיפתח או להסגר אוטומטית על ידי סנכרון עם יישומי פגישות הווידאו.

עוד הציגו ב-DELL את אופציית החיבור המהירה ביותר בתעשייה עם WiFi 6E או 5G. כמו כן, הם העלו את רף הקיימות, זאת על ידי המחשבים הראשונים שמשתמשים בביו-פלסטיק.

מחשב נייד מדגם Precision 3560 (צילום: יח''צ)
מחשב נייד מדגם Precision 3560 (צילום: יח''צ)

חברת Dynabook הודיעה על עדכון לשלושה קווי מוצרים המיועדים לעסקים ולשוק החינוך. ה- Tecra A30-J וה- Satellite Pro L50-J עודכנו עם מעבדי דור 11 של אינטל ובזכרון DDR4, בעוד מחשב ה-Satellite Pro C40-G תומך כעת גם במעבד סלרון מהדור ה-10 וזכרון של DDR4 של עד 16GB. תוספת המעבדים החדשים תאפשר לדגם ה- C40-G לענות על טווח רחב יותר של אפיונים ומחירים ולהתאים אותו לכיסם של עסקים המוגבלים בתקציב, או לתלמידים וסטודנטים.

מחשב נייד של דיינבוק - Tecra A30-J  (צילום: יח''צ)
מחשב נייד של דיינבוק - Tecra A30-J (צילום: יח''צ)
 

חברת הסייבר ההגנתי סייבריזן ואינטל הכריזו על שיתוף פעולה חדש, במסגרתו יושק מוצר הגנה המיועד לעצור מתקפות כופרה בארגונים, באמצעות שילוב של תוכנה ייעודית ופעילות מעבד (CPU). הפתרון החדש יכלול את מערכת ההגנה הרב שכבתית של סייבריזן בשילוב עם טכנולוגית איתור האיומים של אינטל ויצור הגנה הוליסטית מפני מתקפות כופרה.

כאמור, הפתרון החדש בולט בשוק האבטחה בשל ממשק יוצא דופן, בו חומרת מחשב מבצעת תפקיד אקטיבי בהגנה על יחידות הקצה בארגון מפני מתקפות סייבר. הוא יהיה זמין לשימוש במעבדי אינטל 11th Gen Intel Core vPro אשר עתיד לצאת לשוק במהלך 2021. 

ליאור דיב, מנכ״ל ומייסד החברה סיפר: "שיתוף הפעולה עם אינטל, אשר יוסיף זיהוי איומי כופר בשלב המעבד, מחזק את ההיסטוריה הארוכה של סייבריזן כמובילה בתעשייה באיתור ומיגור תקיפות הכופרה. שילוב חומרה, תוכנה וידע באבטחה מהשורה הראשונה, מספק למגנים פלטפורמת הגנה הוליסטית שתביא לסיום עידן הסחיטה הכפולה שעולה היום לארגונים מאות מיליוני דולרים בכל שנה". 

ליאור דיב, מנכ״ל ומייסד סייבריזן (צילום: באדיבות סייבריזן)
ליאור דיב, מנכ״ל ומייסד סייבריזן (צילום: באדיבות סייבריזן)

סמסונג הכריזה על מוצרים רבים, אשר חלקם בגדר הדגמת יכולת בלבד, ולא צפויים להגיע בזמן הקרוב לצרכנים. אחד מהם הוא רובוט בשם בוט הנדי, שיכול להגשים את החלומות של אנשים רבים - ולסדר את הכביסה, להעמיס כלים במדיח ואפילו למזוג ולהגיש משקאות. הוא מצויד בבינה מלאכותית שמסייעת לו להבין מאילו חומרים עשויים החפצים שהוא נוגע בהם, כך שלא יפעיל יותר מדי כוח - ולא יישבור בטעות חפצים.

הרובוט של סמסונג (צילום: יח''צ סמסונג)
הרובוט של סמסונג (צילום: יח''צ סמסונג)

חברת LG ערכה אירוע לעיתונאים, במסגרתו כל קטגוריה שהוצגה קיבלה חשיפה - כולל פרויקט הטלפונים הנגללים של החברה. כאמור, הסמארטפון הנגלל של LG מציג מסך ייחודי הניתן לפתיחה וקביעת גודל עפ"י הצורך. בהמשך האירוע הציגה LG את Reah Keem מלחינה ודיג'יי וירטואלית שהפכה אנושית עוד יותר באמצעות טכנולוגיית למידה עמוקה. Reah ניצלה את זמנה באור הזרקורים כדי להציג את הרובוט החדש של LG מדגם CLOi , המשתמש באור אולטרה סגולUV-C  כדי לנקות אזורים החשופים למגע רב ועומסי תנועה גדולים דוגמת חדרי מלון ומסעדות.

המכשיר הנגלל של חברת LG (צילום: LG)
המכשיר הנגלל של חברת LG (צילום: LG)

לנובו חשפה במהלך התערוכה את המחשב הנייד מדגם ThinkPad X1 Titanium Yoga - מחשב ה-ThinkPad הדק ביותר אי פעם, עם ציפוי טיטניום, מעבד 11 מ"מ, תצוגה בגודל 13.5 אינץ' ביחס של 3:2, צריכת חשמל נמוכה, תמיכה ב-Dolby Vision HDR ומערכת רמקולים Dolby Atmos. 

בנוסף הכריזה היום החברה על ThinkPad X1 Carbon Gen 9 ו-X1 Yoga Gen 6 שעברו עיצוב חדש לחלוטין ומציגים חוויות משתמש משופרות שנבנו סביב מסכים עם יחס חדש של 16:10 וכן תמיכה בפליטת אור כחול נמוכה, קורא טביעות אצבע משולב בכפתור ההפעלה ושילוב של יכולות ComputerVision Experiences חדשות הנתמכות בחיישן זיהוי נוכחות אנושית לשיפור האבטחה ונוחות השימוש. 

בחברה הציגו גם את ThinkPad X12 Detachable החדש - המשלב תכונות של מחשב נייד עתיר ביצועים עם הגמישות של טאבלט ניתק ומאפשר מעבר חלק בין מצבי העבודה השונים. מסך ה-X12, בגודל 12.3 אינץ', מוגן באמצעות Gorilla Glass ותומך בקלט מ-Precision Pen או Digital Pen של לנובו. 

לנובו - ThinkPad X12 Detachable (צילום: יח''צ)
לנובו - ThinkPad X12 Detachable (צילום: יח''צ)

חברת HP חשפה במהלך התערוכה מספר מוצרים, בהם אוזניות חדשות המיועדות לעידן העבודה והלימודים מרחוק, מחשבים ניידים חדשים לסדרות HP Elite Dragonfly ו-HP Envy, חושפת את מחשב ה-2 ב-1 הייחודי HP Elite Folio וכן מכריזה על מגוון מסכים חדשים.  המחשב הנייד HP Elite Folio נוצר במבנה 2 ב-1 בתצורה ייחודית, המסוגלת להתאים את המחשב לכל תרחיש וסביבה. ה-Elite Folio מגיע בעיצוב ללא מאוורר, ויאפשר להניע את יכולות העובדים עימו באמצעות מערכת השבבים Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 2 5G, עם תמיכה בחיבור דור 5 ו-WiFi 6.

אוזניות HP Elite Wireless Earbuds (צילום: יח''צ)
אוזניות HP Elite Wireless Earbuds (צילום: יח''צ)

החברה חשפה גם אוזניות HP Elite Wireless Earbuds, המיועדות לאפשר את שיתוף הפעולה והעבודה השקטה והרציפה שדורשים שיחות העבודה והלימודים בפלטפורמות הוידאו והאודיו השונות. הן מגיעות עם סינון רעשים הניתן להתאמה, אודיו מותאם אישי ומצבי עבודה מוגדרים לתוכן מסוגים שונים. כמו כן, האוזניות מאפשרות חיבור למספר מוצרים במקביל, לצד מעבר חלק ביניהם, כך שניתן לעבור במהירות ויעילות משיחת ועידה במחשב להאזנה למוסיקה בטלפון הסלולרי, זאת באמצעות האפליקציה שזמינה ב-Windows 10, במכשירי אנדרואיד ועבור מכשירי iOS.