המגמה נמשכת: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי) עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 5,647 מאומתים חדשים לקורונה, כך שמספר הנדבקים מאז פרוץ המגפה עלה ל-273,826, בהם 63,305 חולים פעילים. מספר החולים שמצבם קשה עומד כעת על 875, בהם 220 מונשמים. עד כה החלימו 208,763 ישראלים שאובחנו כחיוביים לנגיף, כאשר מנגד נפטרו 1,757 חולים.

עוד עולה מהנתונים כי אתמול בוצעו 52,059 בדיקות, וכי התוצאות של 11.4% מהן היו חיוביות - ירידה של 0.4% בהשוואה לשלשום. כמו כן, מאז חצות 6.4% מתוצאות הבדיקות שבוצעו היו חיוביות. 

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

אמש התכנס קבינט הקורונה על מנת לדון בצעדים נוספים במסגרת המאבק להורדת התחלואה בישראל. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר במהלך הדיון: ״הגענו לשיאים של 60-70 אלף בדיקות. מקדם ההדבקה יורד וייתכן שהצלחנו לרדת מתחת ל-1 - אנחנו צריכים להתרחק מנקודת הזמן הזו כדי לבחון את הנתונים".

מנתוני דוח אמ"ן עולה כי ישראל עדיין מהמדינות המובילות במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה, וכי מספר הנדבקים החדשים ליום (ממוצע שבועי) בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. 

עוד צוין בדוח כי בימים האחרונים מסתמנת ירידה מסוימת בשיעור הארצי של אחוז הבדיקות החיוביות לקורונה. עם זאת, מדגישים באמ"ן, "הערך הנוכחי עודנו גבוה מאוד ומעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל".