"לא נעשה תחרות על פתיחת המשק": על פי דיווח בחדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו השמיע אמש (ראשון) ביקורת חריפה במהלך שיחות סגורות על המומחים שהתנגדו להחמרה בהנחיות ולאלו שקוראים ליציאה מהירה מהסגר. "הייתם נגד סגר - וקיבלנו את האבא של הזינוקים במחלה", תקף נתניהו במהלך דיון ההתייעצות שקיים בנוגע למתווה היציאה מהסגר הכולל. 

עוד הוסיף כי ההחלטה על הסגר הוכיחה את עצמה כאפקטיבית בסופו של דבר וכי "הפעולות שעשינו הביאו לירידה דרמטית בתחלואה. מדברים על הקלות ועל לפתוח עכשיו מהר ובחוסר זהירות, בלי נתונים. לא נעשה פה תחרות על מי פותח מהר יותר". 

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

בהמשך התייחס נתניהו לסוגיית ההפגנות ואמר כי הוא מוכן מבחינתו לאפשר את הפסקת מצב החירום, מה שיאפשר את המשך ההפגנות מול המעון הרשמי בבלפור, על אף המשך קיום המגבלות במשק. 

בדיונים התייחס ראש הממשלה גם ליישובים האדומים ואמר כי הוא משוכנע שתכנית הרמזור שהוצעה על ידי פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, היא שתהיה הפתרון הנכון עבור ערים אלו, אך כי הדבר צריך להיות בתיאום עם ראשי הרשויות. 

פרופ' רוני גמזו (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס לקריאות לפתוח את המשק, ואמר בתום הדיון כי אמנם נרשמה ירידה בתחלואה בעקבות הסגר, אך שהירידה בנתונים "נקנתה במחיר כבד של מאות אלפים שאיבדו את פרנסתם, עסקים שנמצאים על סף סגירה, מאות אלפי ילדים שלא זוכים לחינוך ראוי - והרבה מאד חולים". 

עם זאת, אמר גנץ כי בימים הקרובים ניתן לעשות מהלכים שיובילו להקלות בסגר ויקלו על העסקים. "בימים הקרובים אפשר לתת מענה מוגבל במקומות בהם אין סכנת תחלואה, הכוונה היא לעסקים שאינם מקבלים קהל, לתת מענה להורים - זה יכול לקדם את המשק כולו ולהציל מיליארדים ללא הגדלה של הסיכון הבריאותי". 

לבסוף אמר כי כחול לבן צפויה להתעקש על פתיחת העסקים שאינם מקבלים קהל עוד השבוע, תוך שמירה על מגבלות התו הסגול, וכן תמיכה בפתיחת מערכת החינוך בגיל הרך. "עלינו להתחשב בעמדות המומחים ולבצע מהלים מדורגים ומבוקרים שלא יביאו להתפרצות מחודשת של המחלה, רק בשיתוף פעולה נוכל להמשיך להוריד את התחלואה כלפי מטה", אמר גנץ.