משרד הבריאות הודיע כי מחצות ועד שש וחצי בבוקר (רביעי) אובחנו 196 חולים חדשים, המצטרפים ל-2,255 שאובחנו ביממה האחרונה. מספר המאומתים עומד על 297,274, בהם למעלה מ-48 אלף חולים פעילים, בהם 263 במצב בינוני, 808 חולים קשים ו-240 מונשמים. מספר הקורבנות עומד על 2,055 ומספר המחלימים על 247,202. ביממה האחרונה בוצעו 44,369 בדיקות, ומחצות בוצעו 6,826 בדיקות נוספות.

חולה קורונה נעצר במחסום בצפון. צילום: דוברות המשטרה

אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך לרדת, ועומד על 5.4%. מדובר בנתון הנמוך ביותר מזה זמן רב. עוד עולה מהנתונים כי העיר בה נרשם מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר היא ירושלים, עם 5,617 חולים, ואחריה בני ברק עם 4,279. בהמשך הרשימה - מודיעין עילית (2,170 חולים), אשדוד (1,791) ותל אביב (1,675). 

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע על שינוי במדיניות הבידוד בצבא. בהודעה נמסר כי החל מאתמול (ג'), ביחידות הסגורות תתועדף האפשרות לבידוד ביתי, שתאושר בסמכות מפקד יחידה בדרגת סא"ל ולאחר וידוא כי קיימת היכולות לבצע את הבידוד כנדרש בבית המשרת. במקרה הצורך בבידוד מסגרתי ניתן להסתייע במתקני אגף כוח האדם. באחריות היחידה לוודא כי חיילים השוהים בבידוד ביתי ונדרשים בבדיקת קורונה יבצעו אותה על פי הנהלים".

הדוח היומי של אמ"ן by מעריב אונליין on Scribd

הממצאים הבולטים מתמונת המצב שמפרסם אמ"ן מלמדים כי המגפה בישראל עודנה מפושטת, אך במגמת בלימה. אחד המדדים הבולטים לבלימה הוא הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות לקורונה, גם בימים שבהם מספר הבדיקות הכולל הוא קטן יותר. עם זאת, ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם, ביחס לגודל האוכלוסייה, בממוצע השבועי של מספר המאומתים החדשים ליום ובמספר המתים ליום מקורונה. בנוסף, היקף ההדבקה היומי הממוצע בשבוע האחרון גבוה עדיין באופן משמעותי מהערכים שיאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות הדבקה.

באירופה, מרבית המדינות נמצאות בעלייה מחודשת בתחלואה - עלייה מובהקת במספר החולים ובשיעור הבדיקות החיוביות. בנוסף, בחלק מהמדינות נרשמת בימים אלו גם עלייה משמעותית גם בתמותה.