משרד הבריאות הודיע הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו רק 397 חולי קורונה חדשים. אתמול בוצעו 14,960 בדיקות לגילוי הנגיף ואחוז הבדיקות שנמצאו חיוביות עומד על 2.8 אחוזים בלבד.

סרטון שמפרסם דובר צה"ל להגברת המודעות לנגיף הקורונה

סך החולים הפעילים עומד על 33,484, מתוכם 683 במצב קשה ו-240 מונשמים. מחצות נפטרו ארבעה חולים ובסך הכול מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 2,202 חולים. עד כה אובחנו 302,911 מקרי קורונה בישראל, מתוכם 267,221 כבר החלימו. 

מעיקרי תמונת המצב היומית של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה של אמ"ן עולה כי "המגפה בישראל עודנה מפושטת, אך במגמת בלימה ברורה". באמ"ן מסבירים כי "מספר המאומתים החדשים ליום ושיעור הבדיקות החיוביות לקורונה ממשיך לרדת. עם זאת, היקף התחלואה עודו גבוה מאוד באופן מוחלט - מעל 1500 מאומתים חדשים ליום, יותר מפי-10 ביחס לתום הסגר הראשון, בחודש מאי".

לדברי החוקרים, "הירידה המאותרת בתחלואה מאפשרת תחילת הסרה הדרגתית ומבוקרת של המגבלות. אך על מנת להימנע מהתפתחות עומס עצום על בתי החולים, תמותה רחבת היקף והחלת סגר נוסף בעוד מספר חודשים, יש לעמוד בקווי המדיניות שנקבעו על ידי המומחים, אשר יאפשרו חיים לצד הנגיף: יציאה מהסגר בקצב איטי אף יותר מהמתוכנן כרגע, סגרים דיפרנציאליים והשארת תחומי עיסוק מסוימים סגורים לזמן רב, תוך פיצוי הולם".

הבוקר יצא לדרך השלב הראשון של ההקלות בסגר, במסגרתו הוסרה הגבלת 1,000 המטרים, ייפתחו עסקים ללא קהל, כמו גם הגנים הלאומיים והחופים, המסעדות ישובו למתכונת טייק אוויי, וניתן יהיה לבקר בבתים של אחרים. מערכת החינוך תיפתח בצורה מדורגת, וגני הילדים יחזרו לפעילות. הקלות אלה יהיו בתוקף עד 31 באוקטובר.

הממשלה התנתה את המשך ההקלות בכך שהתחלואה לא תעלה מעבר ל־2,000 נדבקים חדשים ביום (מתוך 30 אלף בדיקות יומיות). השלב הבא של ההקלות אינו כפוף לתאריך מסוים, אלא מותנה בכך שכמות הנדבקים היומית לא תעלה על 1,000 איש.

במקביל להקלות בסגר, הוחלט על החלת "אזור מוגבל" במספר מקומות בארץ המוגדרים כאזורים אדומים בשל אחוז תחלואה גבוה. מדובר בבני ברק - מציר ז'בוטינסקי דרומה, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית, רכסים ומספר שכונות בירושלים: רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף. ההכרזה תקפה לארבעה ימים, מהיום ועד ליום רביעי, אז תיעשה הארכת מצב מחודשת בהתאם לנתוני התחלואה באזורים אלו.