ראש עיריית נצרת, עלי סאלם, תקף היום (שני) את משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה במגזר הערבי, איימן סייף, על רקע הצבתה של נצרת ברשימת הערים האדומות. בראיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, אמר עלי סלאם: "שסייף לא יעשה עליי דאווין". עוד אמר בראיון כי "נצרת עיר הבשורה, מייצגת את כל העולם. מחודש מרץ היא סגורה, כל המגזר הערבי סגור. יש פה אפליה גדולה, חרדים עושים חתונות של אלפים ולא סוגרים להם". סאלם הודה בראיון כי  הוא מתנצל על השתתפותו בחתונות לפני ארבעה חודשים. 

"היום החליטו ש'כאילו' אנחנו אדומים, אבל אנחנו אדומים כבר מ-2.3, מהרגע שסגרו לנו את בתי  המלון. אתמול החליטו להחיל עלינו סגר, בנצרת 110 אלף תושבים. עם הכפרים מסביב יש לנו 270 אלף תושבים וזה לא בסדר, המספרים לא נכונים", אמר בראיון. 

המציאו מספרים?
"הם מסתמכים על תוצאות הבדיקות ואני מאוכזב. כי נצרת עיר תיירות, היא עיר הבשורה. למה הכניסו את אילת וים המלח ולא החזירו את נצרת שהיא עיר עולמית. מהתאריך שניים במרץ אנחנו סגורים ואני מייצג את מדינת ישראל בעולם. איך יכול להיות?".

כי צריך כניסה ויציאה אחת ל"אי ירוק".
"זה שטויות ודיבורים. יש כניסה מיפיע וציפורי ואני אכנס רק מעפולה, אז יהיה פתרון רק כניסה אחת עם מחסום".

אבל העיר אדומה.
"היא לא אדומה, יש לי שלושה בתי חולים: אנגלי, צרפתי ואיטלקי. כולם עושים בדיקות בנצרת, כולל תושבי נוף הגליל. יש מלא תושבים שרשומים בנצרת והם לא גרים בעיר בכלל. 360 חולים זה לא מגיע שנהיה אדומים".

למשל בדליית אל כרמל נרתמו להוריד את התחלואה, אז מה אתה עושה? 
"עלי סאלם לקח רכב עם רמקולים משמונה בבוקר עד הערב, וקרא לא לצאת לרחובות סתם. שישמעו לשר הבריאות ולראש הממשלה ולראש העיר. כל היום אנחנו עוברים ומתריעים לתושבים ויש משטרה, פיקוד העורף, אנשי דת ומנהלי בתי חולים, עושים ישיבות כל יום ובדיקות יש בכל החניונים. יש מעל 700 בדיקות ביום. גם הפקחים של הרשות נותנים דוחות. אני מבקש מכל תושבי נצרת לא ללכת לחתונות".

העיר נצרת (צילום: יעקב ליברמן פלאש 90)
העיר נצרת (צילום: יעקב ליברמן פלאש 90)

אבל גם אתה היית בחתונה.
"לפני ארבעה חודשים הלכתי לחתונה 4 דקות ועוד חתונה 5 דקות. אז די מספיק. אני מצטער על זה שהשתתפתי בחתונות. למה רוצים לסגור את נצרת אני לא יודע כי אני איש שלום. הם רוצים לסגור את כל המגזר הערבי. החרדים עושים חתונות של אלפים הם לא אדומים ואנחנו כן. האפליה מאוד גדולה וכל מי שאחראי לא מתאים מה שעושים לנו".

מה עם פרויקטור הקורונה איימן סייף?
"אסור לו להיכנס לנצרת, מי זה? הוא הרס את הכפרים והמגזר הערבי. אני מאשים אותו בכל מה שקורה במגזר הערבי. אני לא ילד, 30 שנה אני בעירייה. איימן סייף זה רק שם. אני לא אתן לו להיכנס אליי כי אין לו כוח - דאווין לא עליי, זה רק שם". 

עוד שאלה אחת: אתה הולך להקים מפלגה? 
"אני מקים מפלגה של ערבים ויהודים יחד, שיהיה להם ייצוג, יחד עם ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב. מפלגה שתהיה לערבים ויהודים ביחד. כי נמאס מכל חברי כנסת שעושים עלינו עליהום. את נצרת לא יסגרו לעולם".

איימן סייף סירב להגיב לדברים.