פרסום ראשון: מעט לפני כניסת החג ועל סיפו של גל שלישי של נגיף הקורונה, הודיע היום (שלישי) המרכז הרפואי 'וולפסון' כי בית החולים נערך לקראת מתן חיסוני קורונה לכ-3,500 העובדים. עובדיו, אם כן, יהיו הראשונים להתחסן עם הגעת החיסונים הראשונים לארץ, כבר במהלך השבוע הקרוב.

נתניהו מכריז על שילוש כמות החיסונים שתספק מודרנה

ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למניעת מחלות זיהומיות בביה"ח, אמרה למעריב כי מנות החיסון הראשונות נגד נגיף ה-COVID19 צפויות להגיע כבר במהלך השבוע הקרוב. לדבריה, הצוותים הרפואיים הוגדרו כקבוצה בתעדוף לקבלת החיסון. עוד אמרה ד"ר מאור כי החיסונים יכולים להישמר בקירור עד לחמישה ימים, כך שמרגע קבלת החיסון מתכוונים בוולפסון לחסן את העובדים במהרה. "אנשי הצוות אשר יקבלו מנה ראשונה של חיסון, יקבלו את המנה השנייה כעבור 28 ימים", הוסיפה. 
 
מנכ״לית המרכז הרפואי וולפסון, ד״ר ענת אנגל, ציינה כי מהלך מתן החיסון לעובדים יתועד ויבוצע באופן מיידי וללא כל עיכובים. לדבריה: ״לאחר שהצלחנו הרבה מעל ממוצע שנים קודמות עם חיסוני הצוות כנגד השפעת – והתברגנו בין חמשת בתי החולים המובילים בישראל במתן החיסונים - הודות לקמפיין פנים ארגוני אפקטיבי שהוצאנו לפועל, עם הסלוגן מתחסנים למען מי שאוהבים. כעת אני בטוחה מעל לכל ספק שנוביל גם במתן החיסונים כנגד נגיף הקורונה״.

אתמול פורסם כי כבר השבוע צפויים להגיע לישראל כ-110 אלף חיסונים ראשונים נגד הקורונה של חברת "פייזר". משלוח נוסף של מנות חיסון צפוי יהיה להגיע כבר ביום שישי לאחר מכן. במשרד הבריאות מקווים, כי עד סוף דצמבר יגיעו לישראל כל ארבעת מיליון החיסונים, כפי שעדכן מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי בשבוע שעבר. 

חברת "פייזר", הגישה בקשה לאישור החיסון לקורונה לסוכנות האירופית לתרופות בשבוע האחרון, לאחר שזה אושר לשימוש בבריטניה. כזכור, החברה דיווחה כי בתום השלב השלישי בניסוי בחיסון, הוא נמצא יעיל בכ-95%, עם פחות מ-2% תופעות לוואי קלות.