מבצע החיסונים יוצא לדרך: אחרי חודשים ארוכים האור בקצה המנהרה כבר כאן והערב (שבת) החל באופן רשמי מבצע חיסון האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה, הידוע גם כמבצע "לתת כתף". הראשון לקבל את החיסון היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר עשה זאת בשידור חי. מיד אחרי ראש הממשלה התחסן שר הבריאות יולי אדלשטיין. מחר בבוקר צפוי לקבל את החיסון גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה. צילום: TPS

לאחר שקיבל את החיסון נשא ראש הממשלה הצהרה קצרה ובה ביקש מהציבור ללכת להתחסן: "אני מרגיש מצוין, לכו להתחסן. אנחנו יוצאים מאפלת הקורונה לאור גדול. אני רוצה להודות שוב לשר הבריאות, למשרד הבריאות ולכל הצוותים הרפואיים: למד"א, למתנדבים ולכולם".

עוד אמר נתניהו, "דווקא עכשיו אני מבקש מכולם להקפיד על הכללים: מרחק, ידיים, מסכה ולמנוע התקהלויות. אם כולם יתחסנו יותר מהר, כך נחזיר את החיים לנורמליות שהכרנו מהר יותר, בראש ובראשונה את הכלכלה. אנחנו נשקיע עוד יותר משאבים ומאמצים כדי לחזור למה שהיה. אנחנו צריכים את העזרה שלכם, זה תלוי בכולנו. אם כולם ישתפו פעולה, גם בהקפדה על הכללים וגם בהליכה להתחסן, אנחנו נצא מזה וייתכן מאוד שישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מזה".

לפני קבלת החיסון אמר נתניהו: "זה רגע מאוד מרגש עבור אזרחי ישראל, הנכדים שרוצים לחבק את סבא, עבור בעלי העסקים שרוצים לחזור לעבוד, נוכל לחזור לאכול במסעדות, ללכת לכדורגל, להחזיר את המדינה למה שהיא הייתה. אני מבקש מכולם ללכת להתחסן". לאחר קבלת החיסון אמר ראש הממשלה: "זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לבריאות של כולנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני קבלת החיסון לקורונה (צילום: צילום מסך יוטיוב)
ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני קבלת החיסון לקורונה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

יו''ר הוועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת עופר שלח גם הוא יזכה מחר להתחסן נגד נגיף הקורונה, כאשר יגיע עם הוועדה לסיור היערכות במתחם החיסונים של קופת חולים מכבי בהרצליה, אשר יפתח בבית חיל האוויר. 

עם הגעתם של ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין אל מתחם החיסונים בבית החולים "שיבא", מסר ראש הממשלה הודעה קצרה ואמר ""זהו יום גדול לישראל, כל אחד צריך להתחסן".  

יולי אדלשטיין מתחסן (צילום: חורחה נובומינסקי, לע''מ)
יולי אדלשטיין מתחסן (צילום: חורחה נובומינסקי, לע''מ)

מנכ''ל קופת חולים כללית, פרופסור אהוד דודסון אמר הערב כי "החיסונים הוכחו כיעילים ובטוחים. חיסון יכול לשנות את המציאות שאנו חווים בחודשים האחרונים ולהחזיר לנו את השגרה".

"עד כה זומנו בכללית כ-30 אלף תורים לקבלת החיסון", הוסיף מנכ''ל הקופה שמסר כי בשבוע הראשון יפעלו 20 מתחמי חיסונים בקהילה ובבתי החולים, ובהמשך הם יורחבו בהתאם לקצב אספקת החיסונים ממשרד הבריאות.

מתחם חיסוני הקורונה של כללית (צילום: אבי כהן)
מתחם חיסוני הקורונה של כללית (צילום: אבי כהן)

בתוך כך, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי דרשה לקיים שימוע פומבי ושקוף בוועדת הקורונה, אשר בו יפורטו בטיחותם ויעילותם של החיסונים. לדבריה, חיסונים הם חשובים והכרחיים, אך במקרה הקורונה, "ההליך היה מזורז, הסיטואציה הפוליטית היא מסובכת ונדמה שיוצאים לבחירות בכל רגע, צריך לדון בחיסון בצורה פומבית ושקופה". 

"תפקידה של הממשלה היה לערוך דיון כזה, אשר היה תורם רבות להסברה הציבורית. אדלשטיין שנלחם בעבר מהאופוזיציה עבור זכויות האזרח, השתנה ברגע שהגיע לתפקיד מיניסטריאלי. הוא הראשון שהיה צריך לדרוש את השימוע הפומבי", המשיכה חברת הכנסת. לטענתה, שר הבריאות בוחר לעשות פוליטיקה, שכח מה הם עקרונות חופש הביטוי וזכות הבחירה. "עצם העובדה שהממשלה לא ערכה שימוע עם שאלות ותשובות שיהיה שקוף לציבור ושהיא מנסה לעשות דמוניזציה לקולות שדורשים זאת, גורם לאזרחים לחשוד עוד יותר", סיכמה מלינובסקי.