מספר החולים המאומתים בקורונה נוסק, והמילה "סגר" חזרה להיות שגורה בפיהם של בכירים המעורבים בקבלת ההחלטות. הבוקר (שלישי), הפרויקטור נחמן אש אמר בראיון לגלי צה"ל, כי "אנחנו חייבים לנקוט צעדים מידיים. ההחלטה תתקבל היום או מחר. סגר הוא בהחלט אחת האפשרויות שעל הפרק לאור העלייה במספרים, ולאור העיכוב שבהחלטה יכול להיות שזה הצעד הנכון יותר כרגע". 

אש הוסיף ש"אנחנו נמצאים בעלייה של מספרי החולים כבר שבוע-שבועיים. המספרים עולים מדי יום. הבוקר אנחנו סביב 3,500 מאומתים. אם הולכים לריסון מהודק, ייקח חמישה שבועות להוריד את מספר המאומתים. סגר מלא, אם יוצאים אליו היום, אני מעריך שמדובר בשלושה שבועות".

פרויקטור הקורונה נחמן אש אחרי שהתחסן לקורונה

במקביל לדבריו של אש, משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה ליום זה: 3,594 אובחנו אתמול כחולי קורונה, בעוד 572 חולים במצב קשה ו-119 מונשמים. כמו כן, בוצע 86,857 בדיקות, ואחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-4.2%. מפרוץ המגיפה בארץ, נפטרו 3,111 חולים. 

כזכור, קבינט הקורונה התכנס אתמול כדי לדון בצעדים הנדרשים לבלימת התפשטות התחלואה בנגיף בארץ, יחד עם ההתמודדות עם המוטציה הבריטית שיש חשש שכבר הגיעה לישראל. השרים אישרו כי החל מיום רביעי כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד.

ההצעה שהועלתה כוללת מניעת כניסה של זרים מכל המדינות, כאשר החל מיום רביעי בשעה 22:00, ישראלים השבים מחו"ל יחויבו בידוד במלוניות. ההחלטה מתייחסת לישראלים אשר ישובו מכל מדינה באשר היא. אם יהיה עומס על המלונות, משרד הבריאות יוכל לחייב חלק מהישראלים להיכנס לבידוד ביתי. במסגרת זו, השבים מחו"ל יונחו לעבור בדיקת קורונה תוך 48 שעות.