בריטניה אישרה הבוקר (רביעי) את החיסון לקורונה שפותח ע"י אסטרהזנקה ואוניברסיטת אוקספורד. שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק הסביר ברשת sky news: "הדבר מספק נתיב יציאה מהמגפה עד האביב, וצפוי להגן על מיליוני אנשים פגיעים. מערכת הבריאות תוכל לחסן את האנשים הללו במהירות בה ניתן לייצר את החיסונים".

מעבדות חברת אסטרהזנקה, ארכיון

לדבריו, הפער המומלץ בין שתי המנות של החיסון - העומד על 12 שבועות - היה "מועיל מאוד", שכן הוא מאפשר לתת את הזריקה הראשונה ליותר אנשים, והיא מציעה רמת הגנה גבוהה בפני עצמה. הנקוק ציין כי "מאות אלפי מנות מוכנות לשינוע ברחבי המדינה החל מיום שני הקרוב, כאשר בשבוע הבא יהיו מאות אלפי חיסונים. המספר צפוי לעלות בהמשך". 

מנכ"ל אסטרהזנקה פסקל סוריו אמר כי החברה תוכל לשנע את החיסונים כבר היום או מחר בקצב של 2 מיליון מנות בשבוע, ואף ציין כי החיסון אמור להיות אפקטיבי גם נגד הווריאציות השונות של הנגיף. לדבריו, "עד סוף הרבעון הראשון של 2021 עשרות מיליונים יחוסנו".

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון התייחס להחלטה, וכתב בטוויטר: "אלה חדשות נפלאות באמת - וניצחון למדע הבריטי".

כזכור, מדינת ישראל חתמה בחודש שעבר על הסכם לרכישת חיסונים מאסטרהזנקה. בהודעה משותפת מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות והחברה עצמה, נמסר כי ישראל צפויה לרכוש כעשרה מיליון מנות חיסון. על פי ההסכם, אסטרזנקה תספק לישראל כעשרה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה, המיועדות לכחמישה מיליון אזרחים. החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה.

בנוסף, ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל. האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021 בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל. אסטרזנקה היא מחברות התרופות המובילות בעולם ופרסמה בימים האחרונים תוצאות מעודדות לגבי יעילות החיסון באוכלוסייה המבוגרת.