דאגה במשרד הבריאות מחוסר היכולת להוריד את שיעור המאומתים הגבוה לנגיף הקורונה: אתמול אובחנו 7.4% מהנבדקים ביממה החולפת כחיוביים - 6,706, מתוך 92,967 בדיקות. גם מספרם הרב של החולים שבמצב קשה - 1,044 (251 מהם מונשמים) - מדאיג את ראשי המשרד, ובעיקר העומס שכבר נותן היטב את אותותיו בבתי החולים.

נתניהו מקבל את משלוח החיסונים לקורונה של פייזר בנתב"ג

"אנו רואים עומס על בתי החולים. עוד ועוד מחלקות קורונה נפתחות על חשבון מחלקות פנימיות אחרות", הזהירה המנהלת הרפואית של מבצע "מגן ישראל" ד"ר אורלי גרינפלד. "רואים גם עומס על קופות החולים והצוותים הרפואיים שצריכים גם לחסן, גם לטפל וגם להמשיך בטיפול השוטף. אנחנו צופים שאם זה יימשך ככה, הפגיעה תבוא בטיפול השוטף".

מרכז המידע והידע של אמ"ן העריך בדוח היומי שלו כי המוטציה הבריטית של הנגיף נוכחת באוכלוסייה הישראלית בהיקף גבוה במיוחד (ייתכן שבהיקף של עשרות אחוזים), ועלולה להרחיב את השפעתה. זהו ככל הנראה אחד הגורמים המשמעותיים לכך שמגמת התחלואה בישראל עדיין גבוהה.

גורמים במפקדת אלון של פיקוד העורף אמרו לאחרונה ל"מעריב" כי ירידה בהיקפי התחלואה בשל הסגר תבוא לידי ביטוי רק בסוף השבוע הקרוב. עוד הם העריכו כי ישנו סיכוי סביר שעד לנקודה הזאת מספר החולים היומי עשוי להגיע לעשרת אלפים נדבקים חדשים ביום.

אלא שעל אף נתוני התחלואה הגבוהים, יש במשרד הבריאות גם מי שמביע אופטימיות זהירה. "אנחנו רואים סימנים ראשונים של התייצבות, אבל קשה מאוד להתנבא", אמר ראש קבינט המומחים של "מגן ישראל" פרופ' רן בליצר. "העובדה ש־70% מבני ה־60 ומעלה מחוסנים אמורה להקטין את מספר החולים במצב קשה פי שניים. בעוד שבוע וחצי יהיה יותר קל לקבל החלטות על ההמשך".

"הסגר מסתיים בעוד עשרה ימים, זאת ההחלטה כרגע. ייתכן מאוד שנצטרך להאריך אותו, אבל אני מקווה מאוד שלא", אמר אתמול בראיון לחדשות 12 פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש. "אנחנו רוצים אירועי תרבות וספורט בעזרת הדרכון הירוק. המטרה היא לאפשר פתיחה שלהם עוד לפני מרץ, כבר בפברואר. מי שחוסן או שחלה ועבר בדיקה שלילית יוכל להיכנס לאירועים האלה".

בנוגע למגזר החרדי הוסיף אש כי "סגירת המוסדות בכל המגזרים צריכה להיות עד השלמת מכסת החיסונים על ידי החברות. אני מקווה שההנהגה החרדית מבינה את זה".