המירוץ לחיסון: חברת "אסטרהזנקה" שמפתחת ביחד עם חוקרים מאוניברסיטת "אוקספורד" בבריטניה חיסון לנגיף הקורונה, הודיעה הבוקר (שני) כי החיסון שלה לנגיף אפקטיבי ב-90%.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק אמר לאחר ההודעה לרשת "סקיי ניוז" כי מדובר ב "חדשות פנטסטיות", והוסיף כי "הנתונים מראים שהחיסון במינון הנכון יכול להיות יעיל עד 90% יעיל".

לדבריו, "יש לנו 100 מיליון מנות ואם כל זה ילך טוב, החלק הארי של ההשקה יתרחש ב-2021".

בספטמבר הודיעה אוניברסיטת "אוקספורד" כי הניסוי בחיסון לנגיף הקורונה אותו היא מקיימת עם ענקית התרופות יימשך לאחר שהופסק למשך שבוע עקב מחלה של אחד הנסיינים. חידוש הניסוי התאפשר לאחר קבלת אישור מהרשות הרגולטרית לפיקוח על תרופות במדינה, כי הניסוי בטוח וכי אינו מסכן את המשתתפים.

החברה הסבירה כי הניסויים נעצרו על מנת לאפשר בדיקה מקיפה של הנושא על ידי ועדה בלתי תלויה. כמו כן, היא ציינה כי היא פועלת לזרז את הבדיקה המדוברת על מנת למזער את ההשפעה האפשרית על התקדמות פיתוח הניסוי.

"זו פעולה שגרתית שצריכה להתרחש בכל פעם שבה יש מחלה שעלולה להיות בלתי מוסברת באחד הניסויים", נמסר מהחברה בהודעה רשמית. גורם המעורה בפרטים סיפר ל"ניו יורק טיימס", כי אחד המשתתפים בניסוי שנערך בבריטניה סובל מתסמונת דלקתית הפוגעת בחוט השדרה, ולעיתים קרובות נגרמת על ידי זיהום. טרם ברור אם המחלה קשורה באופן ישיר לניסוי פיתוח החיסון, נמסר בדיווח.