בשנים האחרונות הסופגנייה המוכרת של חג החנוכה עברה שלל שדרוגים: הריבה כבר לא אותה ריבה, אבקת הסוכר נדחקה החוצה לטובת ציפויי השוקולד, ריבת החלב, החלווה, קרם הפיסטוק, קרם הפטיסייר או הסוכריות הצבעוניות, מזרקים נדחפים פנימה, ועוגיות מקרון מעטרות את החלק העליון. כל אלו הפכו את הסופגנייה הקלאסית לחיוורת וצנועה לעומת שלל הסופגניות עם אינספור הציפויים והקרמים, שגם מחירן גבוה יותר.

המדור הזה מיועד למי שרוצה לחזור לסופגניית הילדות: הסופגנייה הקלאסית עם הלחיים הזהובות, התפוחות והמפודרות באבקת סוכר, שמעליה מבצבצת ריבה אדומה בעלת טעם נפלא. הסופגנייה קלה להכנה אם עוקבים אחר השלבים והטיפים השונים. התוצאה: סופגנייה עגולה ויפה עם פס לבן בצדה, שלא הושחמה יתר על המידה וללא בועת אוויר שיוצרת חור במרכזה.

טיפסקל 

יש לחמם היטב את השמן. אל תוסיפו במהלך הטיגון שמן קר לשמן החם מכיוון שהסופגניות יספגו את השמן הקר. כשמסיימים את הטיגון, מוציאים את הסופגניות, מוסיפים שמן, מחממים היטב וממשיכים לטגן. מוציאים את הסופגניות מהשמן בעזרת כף מחוררת כדי לנקז את השמן ומצננים על נייר סופג. הקטינו את גודל הסופגניות לגודל כדור פינג־פונג וכך תוכלו ליהנות מהן בלי הרבה ייסורי מצפון.

למתכונים נוספים

סופגניות קלאסיות שלי, החומרים (ל־20 סופגניות קטנות):

3 כוסות קמח מנופה
25 גרם שמרים טריים
4 כפות סוכר
1 כפית מלח
2 ביצים
3 כפות שמן
2 כפיות קוניאק או ברנדי
1 כפית קליפת תפוז או לימון מגוררת
3/4־1 כוס מים

לטיגון:
שמן קנולה

לעיטור והגשה:
1/2 כוס ריבה אדומה
1/2 כוס אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. מניחים את הקמח בקערת מערבל. מוסיפים שמרים וסוכר, מערבבים קלות ומוסיפים מלח. יוצרים גומה במרכז ומניחים בה ביצים, שמן, קוניאק וקליפת תפוז. מערבלים באטיות ומוסיפים בהדרגה מים. לשים עד לקבלת בצק אחיד הניתק מדופנות הקערה.
2. מכסים ומשהים במקום חמים להתפחה במשך כשעה, עד שהבצק יכפיל את נפחו.
3. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעלה בעובי 1 סנטימטר. קורצים עיגולים בכוס קטנה, מעצבים לכדורים ומשהים להתפחה במקום חמים במשך כ־20 דקות, עד שהסופגניות יכפילו את נפחן.
4. מחממים שמן לטיגון עמוק ומחליקים כמה סופגניות לשמן, כשצדן התפוח כלפי מטה (כך יתפחו מיד גם בצד השני). מכסים את הסיר ומטגנים כדקה. מסירים את המכסה, מטגנים דקה נוספת והופכים את הסופגנייה לקבלת הפס הלבן שסביבן.
5. מוציאים לנייר סופג, ממלאים בריבה בעזרת מזרק או שקית זילוף ובוזקים מעל אבקת סוכר.

מתכון לסופגניות של פסקל (צילום: צילום עצמי)
מתכון לסופגניות של פסקל (צילום: צילום עצמי)


מתכון לסופגניות חנוכה מאת פסקל (צילום: צילום עצמי)
מתכון לסופגניות חנוכה מאת פסקל (צילום: צילום עצמי)


מתכון לסופגניות חנוכה מאת פסקל (צילום: צילום עצמי)
מתכון לסופגניות חנוכה מאת פסקל (צילום: צילום עצמי)