מי שעוקב אחרי המדור יודע כבר שאני מטפחת גינה בחצר ובה עצים רבים, שפירותיהם תמיד מוצאים את דרכם אל המטבח שלי ומשתלבים בשלל המטעמים שאני מכינה. זו העונה של פירות ההדר, וכך יוצא שאני מכינה עוגות רבות על בסיסם כגון פאי לימון עם עננים של קצף חלבונים, עוגת תפוזים קלאסית שלא מפסיקים ליישר לה את הפינות, סלטי ירק עם פלחי אשכולית אדומה או רגילה ועוד.


השנה עץ המנדרינות שלנו הניב פירות גדולים, עסיסיים ומאוד מתוקים, מה שגרם לי להכין עוגה בחושה עם מנדרינות. זוהי עוגה המורכבת מחומרי גלם בסיסיים שתמיד יש בבית. החוכמה כאן היא גם בפשטות ההכנה שמניבה תוצאה טעימה מאוד: בלי הקצפות, בלי שלבי הכנה רבים, כל מה שצריך הוא קערה רחבה ועמוקה, כף, קמח, סוכר ונותני טעם. לאחר בחישה מהירה נוצרת עיסה ריחנית שמעבירים לתבנית ומכניסים לתנור, ובתוך כ־20 דקות ניחוח נפלא עוטף את הבית. 

הכנות לעוגה בחושה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
הכנות לעוגה בחושה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

טיפסקל
 אפשר להשתמש בתבניות כיכר קטנות. אז מחלקים לשתיים את כמות הבצק או ליותר, בהתאם לגודל התבניות שבהן משתמשים.
 המתכון כאן משלב שקדים, אך ניתן להמירם בפתיתי קוקוס, אגוזי פקאן או אגוזי מלך, או פשוט להשתמש בקמח.


עוגת מנדרינות בחושה


החומרים (לתבנית אינגלישקייק גבוהה: 27 ס"מ * 10 ס"מ * 8.5 ס"מ) 


2 כוסות קמח כוסמין בהיר מנופה או קמח רגיל 
1 כף קורנפלור (עמילן תירס)
1 שקית אבקת אפייה
1/2 כוס שקדים טחונים
1/4 כוס שקדים פרוסים מולבנים
3/4 כוס סוכר
קורט מלח
3 ביצים שלמות
1 כוס מיץ מנדרינות 
1 כף קליפה מגוררת של מנדרינה 
1 כפית קליפת לימון מגוררת
3/4 כוס שמן
1 כפית תמצית וניל משובחת 


לציפוי ועיטור:
2־3 כפות מיץ מנדרינות
100 גרם אבקת סוכר


לפיזור:
1 כף קליפת מנדרינה מגוררת 

אופן ההכנה:
1. שמים בקערה את הקמח, הקורנפלור, אבקת האפייה, השקדים הטחונים והפרוסים, הסוכר והמלח ומערבבים היטב.

2. בקנקן או בקערה בינונית שמים את הביצים, מיץ המנדרינות, וקליפות המנדרינות והלימון המגוררות. מוסיפים את השמן ותמצית הווניל ומערבבים היטב.

3. יוצרים גומה במרכז תערובת היבשים, ולתוכה יוצקים את הנוזלים בקנקן תוך כדי ערבוב ובחישה במטרפה עד לקבלת עיסה אחידה וחלקה. משמנים היטב את התבנית ומעבירים לתוכה את עיסת הבצק. מחליקים את פני העיסה ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות. אופים במשך כ־40־45 דקות או עד אשר קיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי ויבש. מוציאים את העוגה ומניחים על רשת קירור.

4. להכנת הציפוי: מניחים את כל החומרים בקערית ומערבבים לקבלת בלילה חלקה. מצפים את פני העוגה הקרה או הפושרת בציפוי ומחליקים לשכבה אחידה. מפזרים על פני העוגה את קליפת המנדרינה. 

למתכונים נוספים: https://www.pascalpr.co.il/