בניסיון החיסול של בן כהן יש שתי נקודות מפתח. האחת, שיטת הפעולה והתוצאות הקשות, כפי שראה בתוך פחות משעה מהתרחשות האירוע כל מי שמפעיל טלפון חכם - מציאות קשה נטו ללא שיקולי עריכה. הנקודה השנייה היא דמותו המאוד מיוחדת של בן כהן, הפושע הישראלי החדש, על רקע הסכסוכים שלו בתקופה האחרונה עם כמה מבכירי הפשע בגוש דן.



שיטת הביצוע נראית זהה לחלוטין לזו שהופעלה בחודש שעבר בראשון לציון. אז בוצע ניסיון חיסול של ברוך בוקל מנתניה, בן בריתו של כהן אשר סומן לאחרונה כמי שגויס לקואליציה שלו לצורכי הוצאה לפועל של גביית חובות וחיסולי חשבונות של שני השותפים.



נראה כי היריבים האלמונים לכאורה זיהו את הקואליציה שנרקמה ופעלו נגד שניהם באותה השיטה ממש - מטען חבלה לא גדול במיוחד שהוטמן בחלק התחתון הפנימי של הרכב, מתחת לאזור תיבת ההילוכים והמושבים הקדמיים, אך בצורה שלא ניתן לגלות אותו בסריקה פשוטה. מן הידועות היא שהשניים היו מאוימים ונהגו לסרוק את רכביהם לפני כל נסיעה. לפי מידע שהתקבל לאחרונה מבית החולים בו מאושפז בוקל, הוא כועס מאוד על השותפים שלו שחרף סריקותיהם לא הצליחו לאתר את המטען שהוטמן ברכב בו הם נסעו איתו.



כהן איבד את רגלו הימנית ואת כף רגלו השמאלית. בשלב זה, בו כהן והמאבטח שלו נלחמים על חייהם, מוקדם לנתח את כל מערך הסכסוכים של כהן.



לגבי הדמות, מדובר באחד מגובי החובות האקסלוסיבים שהיו כאן. לא כזה המתעסק בצ'קים של עשרות אלפי שקלים לצ'יינג'ים, אלא בחובות של מיליונים לטייקונים של השוק האפור.



הוא התחיל את הקריירה כמי שנשלח על ידי פליקס אבוטבול לחסל בלוס אנג'לס את אחד העבריינים הנתנייתים שמעל באמונו של הסנדק הראשון. אחרי תשע שנות מאסר הוא נשלח להסדיר חוב של אחד מבעלי סוכנות סובארו לשעבר לאחד, שלי נרקיס. התוצאה, שני רימוני רסס על הסוכנות והרשעות ומאסרים קצרים יחסית לבן כהן ושניים מאנשיו.



בן כהן. צילום: חן גלילי
בן כהן. צילום: חן גלילי



גם זה עבר, ואז הוא התגייס לסייע לגיסו יצחק כהן להסדיר חשבון על רקע רומנטי עם אחד המסוכנים שיש, איתן חייא. אמנם חייא התוודה לאחרונה במשפטו כי עקב נסיונות לחסלו הוא הסתגר בביתו במגדלי G, אבל בעודו במעצר בשנה שעברה התפוצצה מכונית תופת שהוצמדה לרכב של יצחק כהן במרכז גבעתיים - המאבטח נהרג, יצחק כהן נפצע קל ובן כהן שנראה מגיע לזירה ניצל.



מאז היו מגעים בין הצדדים לסיים את הסכסוך, כאשר המתווך המרכזי היה עמיר מולנר, חבר הנפש של בן כהן, אבל גם של ערן חייא - הבן שהשתחרר מהכלא זמן קצר לפני ניסיון החיסול בגבעתיים. אמת או אגדה, מולנר הוא האחרון שמעורב בניסיון לפגוע בכהן, כדורגלן הנוער של הפועל רמת גן בעבר, שהיה המנטור של עמיר מולנר הנער וזה שהביא אותו מהמכתש לכנופיית רמת עמידר.



סכסוך נוסף צבר לעצמו כהן רק לאחרונה, מול עבריין מסוכן ביותר ועצמאי יחסית, הגם שלאורך הקריירה שלו הוא היה מזוהה עם יצחק אברג'ל, שלום דומרני, משפחת חרירי ואבי רוחן. אותו עבריין גבה חוב עצום מקבלן מסוים בדרום הארץ, אלא שהוא לא דיווח על הצלחת הגבייה לשני עבריינים בכירים  - דומרני וכהן עצמו - שראו עצמם שותפים בכירים למאמצי הגבייה.



בעוד שדומרני שוהה מאחורי הסורגים זימן כהן את אותו עבריין לפגישה בבית קפה ידוע בכיכר המדינה. מרגע שנפגשו כמעט ולא היו דיבורים ביניהם, אבל מה שקרה שם הפך לשיחת העיר. העבריין זרק מילה ובן כהן, מספרים עדי ראייה, לא השיב אלא הסתער בכל הכוח העצום שלו על אותו אחד.



האם התגובה ניתנה אתמול? עדיין מוקדם לקבוע.



רשימות נוספות של אמיר זוהר באתר פוסטה