1. למה משתוממים על מספרם העולה של הנדבקים / מדביקים / נשאים / חיוביים / חשודים / א־סימפטומטיים / חולים לכאורה, כשמספר הבדיקות, הודות לשר הבריאות החדש, הוכפל ושולש? ברור שיותר בדיקות יגלו יותר נדבקים / נשאים. העובדות סותרות את ההיסטריה שהפיצו שוב רה”מ (הנשפט על מרמה והפרת אמונים) והמנכ”ל היוצא ברסימנרע: היציבות במספרים הנמוכים של התמותה, החולים הקשים והזקוקים להנשמה, והשוואת מספרי התמותה הכללית במדינה בחודשים המקבילים ב־2018 וב־2019, שהיו גבוהים בכמה מאות, בהשוואה לחודשי הקורונה השנה. אז שוב מתעתעים בנו?

2. ולמה ששר הבריאות החדש לא יקים סוף סוף מטה למאבק בקורונה, בניהול מקצוען מוסמך, עם מנהל רפואי לצדו, לפי תוכניות סדורות ובשיתוף פיקוד העורף, מל”ח, רח”ל ושאר הגופים שהוקמו לטיפול חירומי ושרה”מ עקף אותם? רה”מ מפר האמונים לכאורה מינה את איש אמונו ושליחו הפוליטי (לרב דרוקמן, למשל, בעניין סרבנות בנט) בן שבת לראש המל”ל והעמידו גם לנהל את מנהלי המאבק בקורונה, כחלק מרצונו לנטרל התנגדויות ולצבור עוד סמכויות וכוח בעת משפטו (להלן, פוליטיקורונה). אחרי כמעט ארבעה חודשים, ספק אם נרשמה הצלחה אחת לזכות איש האמון הנ”ל, שהמאסטר, לפי הנקרא, מתעתד להציבו בראש השב”כ. לאישורך, גנץ. כן, עוד תעתועים מהבלפורידע.

3. אני בן 83 (בחודש הבא), בריא עם מחלות רקע, שמסתובב ברחובות, בחוף הים, במרכולים ובשוק ורואה את הפרת ההוראות הסותרות והלא־אמינות בקרב הציבור, בעיקר הצעיר. התמקדות בפיקוח ובאכיפה של חבישת מסיכות מלאה (אף ופה), גם במשחקי כדורגל, בתי כנסת, הפגנות, בתי קולנוע ותיאטרון (תפתחו אותם כבר!), וטיפול נקודתי במקומות שבהם מתגלה הנגיף תעזור מאוד להקטין את התפשטותו. מסיכה היא המגן והחיץ היעיל בינינו לבין המחלה. ואגב, אפליקציית “המגן” של משרד הבריאות בסלולרי לא התריעה אפילו פעם אחת בשלושת החודשים האחרונים על קרבה לחולה / נדבק / מדביק וכו’, אף שעברו על פניי רבבות.

4. עד כמה מתעתעים בנו גם בענייני התקציב והתשלומים המיוחדים שנקבעו לנפגעי כלכלת המשבר? מאות אלפי חל”תניקים ועצמאים שאיבדו את פרנסתם, לעומת תקציבי 35 משרדי הממשלה המונומנטלית, העלאת שכר חברי הכנסת והשרים, הטיפול המיטיב ברה”מים החליפיים, משרדיהם, רכביהם, משפחותיהם, מגוריהם ופמליותיהם, ומול הקיצוצים בתקציבי החינוך, הרווחה – ובעיקר הבריאות הקורסת, אחרי (ולפני?) הקורונה. לפי השתמטותם מלחזק בתקציב את מערכת הבריאות, שהתגברה כארי מחולשתה ועצרה את המגיפה, כנראה שהרה”מ ושרתיו בניהול המערכה, מאמינים, למרות תחזיותיהם השחורות, שהכושי עשה את שלו למען תהילת נתניהו והכושי יכול ללכת לאן שהוא רוצה. 

5. האם הבנתם כבר שהסיפוח (“החלת הריבונות”), הוא עוד תעתוע ממלכתי גדול? רה”מ מזהה את הסכנות הכמעט־קיומיות שבהתחייבותו לספח. למרות האיומים בטרור, בהתרסקות הרשות לכאוס, בהתרחקות מדינות ערב הסוּניות, בהתנגדות אירופה וסין ובהסתייגות האמריקאים; למרות אזהרות ראשי הביטחון והכלכלה ואפילו ראשי ההתנחלות, כל צד מסיבותיו, הסיכון, היעדר התכנון, המיפוי והעיתוי, לסיפוח חד־צדדי ו/או לפי תוכנית המאה. אז מה יעשה הרה”מ? יפרק את הממשלה בטענה שכחולבן מונעים סיפוח וצריך בחירות? ידחה ספחת עד שטראמפ יתפנה מצרותיו? יצהיר ב”כאילו” על משהו סמלי או שיגיד “אחרַי המבול” ויפיל את הבית על כולנו?