איזה מצב אבסורדי: ראש הממשלה, האקורדיוניסט מהמלין, עומד במרכז ומנגן וכולם מחוללים לצליליו – אלה שנדבקו ואלה שיידבקו; החולים, המונשמים והמתים. לא כולל הסרבנים, המַמְרִים, בשם הרבי או בשל אי־האמון המוחלט בראש הממשלה, שמתעקש להיכשל בניהול המלחמה בקורונה, ובלבד שיגיע לסגר הסגרים האולטימטיבי, שבו יזכה למשילוּת הארדואנית המוחלטת באומה הקורסת.

הסגר הנושם נחנק מריאותיו המחוררות. פרופ' חגי לוין אמר במוצאי השבת בטלוויזיה על ה"שיטה" שראש הממשלה רשם עליה פטנט, "ה'אקורדיון' הוא אסון - ולא פלא שכולם מבולבלים בגללו". אז מה צריך לעשות, לדעתו? לא להטיל סגר ולא לפעול נגד הציבור, אלא נגד המגיפה. למנוע התקהלויות. אני תומך במפגיני בלפור וחושב שכשראש הממשלה מסמן את הסגר המוחלט כיעד מרכזי שיאפשר לו שלטון יחיד, חייבות ההפגנות ההמוניות נגדו להימשך במלוא העוצמה, עם מסיכות והימנעות מצפיפות, בבלפור, בכיכר פריז, ברחובות ירושלים ועל הגשרים.

מחאת הדגלים השחורים בבלפור. צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים

כי בינתיים משתוללת האנרכיה: אין סדר, ללא יעדים, מצביא החלטי ואכיפה ממשית, ובלי תוכניות מבוססות ניסיון וידע להמשך המלחמה בקורונה, לשיטוח העקומה, ליציאה מהמגיפה, או לדרך שבה הציבור ילמד לחיות עם הקוביד 19 לאורך זמן ובמרב הביטחון. בינתיים, העלייה החדה בתחלואה עלולה לאפשר לראש הממשלה להחמיר בגזירות ובאיסורים עד שיגיע לשליטה המוחלטת כנ"ל, ואז לא יהיו מחאות, הפגנות, התנגדויות, בג"צים וביטויי תיעוב נגדו, וברדוגו, שרון גל, איילה חסון, הד"ר אבישי, מדען האפליה, ועמית סגל, בראיונות עם האמסלמאוחנהמירגברדוגוקרעינונמגלים וסוכני תיירות מתפעמים בדובאי, ירגיעו את הציבור, כולל מובטלים, חל"תניקים, בעלי עסקים שהתרסקו ואזרחים שאיבדו הכל והפכו לעניים, ויחדשו את אמונו שההצלחות המדיניות של ביבי עולות על כישלונותיו הנוראים.

ובינתיים, האם דיווחי משרד הבריאות על נפגעי הקורונה מבלבלים ומרושלים בכוונה? האכיפה נרשמת רק במספרי הקנסות, ונמשך השימוש במאכני השב"כ, ששלחו לבידוד אנשים חפים מהדבקות. מול מספרי הנדבקים אין ספירה של אלה שיצאו מה"מעגל" ואלה שהחלימו אך נושאים תוצאות לוואי קשות. הסגריהו הנוכחי לא יביא, כנראה, להורדת ההידבקות המתפשטת. לפיכך, חייבים קודם כל למצוא דרך חוקית, כל עוד ניתן, אולי בעתירה לבג"ץ, לנַבְצר את נתניהו מהמשך ניהול המערכה, כאחראי לקטסטרופה, לאובדן השליטה, לדהירה לסגר מיותר ולהפרעות לפרויקטור ולפיקוד העורף.

קורונה בישראל - הגברת האכיפה (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בישראל - הגברת האכיפה (צילום: מרק ישראל סלם)

ואז, לדעתי, יש לשנות כיוון ולערוך מעקב וספירה לחולי קורונה שאושפזו - חולים קשים, מונשמים ומתים - גם לפי יישובי מגוריהם, השכונות והבתים, ואיכון למקומות שבהם נדבקו. זהו ציבור מחזורי של כמה אלפים, ואם המחקרים והספירות יתמקדו בהם, יוכלו המומחים למפּוֹת מהר ובדיוק את מוקדי המחלה ולטפל בהם נקודתית, רפואית ומניעתית, בסגרים מקומיים, בבידוד ובאכיפה קפדנית, ללא לחצים פוליטיים. עם תחילת מתן החיסון השנתי נגד שפעת בקופות החולים, כדאי גם לבדוק כמה מהחולים הקשים קיבלו בעבר חיסון שנתי כזה. אולי נופתע.

בעזרת התוצאות הנקודתיות יוכלו לנטר ולפזר התקהלויות, בעיקר במתחמים סגורים - חתונות, תפילות, מסיבות ונשפים. בעזרתן יאשרו שרחיצה בים, פעילות במכוני כושר, בחנויות ובעסקים שמורים, הופעות תחת כיפת השמיים והפגנות מוקפדות באוויר הפתוח - אינן מרחיבות הידבקויות. כך נוכל לעצור את הקורונה, ואם תרצו, אפשר לקרוא לשיטה הזאת, "הרמוניקה".