שלום ביבי. קודם כל, תודה. העמדת אותי בשורה אחת עם אנשים טובים: רוני אלשיך, סגן ראש השב"כ, גיבור ישראל, שקשר קשר להפיל ראש ממשלה מכהן. אביחי מנדלבליט, אלוף במילואים, דוקטור למשפטים, שגמר אומר לתפור תיקים לגדול הדור. פרקליט מדינה, פרקליטה מלווה, עשרות קציני משטרה, חוקרים, פרקליטים ושאר משרתי ציבור, שהפכו בפיך ופיות שופרותיך לעוכרי ישראל, כנופיית ליסטים שמטרתה חורבנה של ציון. לכבוד הוא לי.

נתניהו מגנה את המהומות האלימות בגבעת הקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

אני לא מאמין שבנימין נתניהו האמיתי, להלן דוקטור נתניהו, היה כותב את פוסט ההסתה משולח הרסן שהקדשת לי היום. מי שכתב אותו הוא לא דוקטור נתניהו, אלא מיסטר ביבי. מי שכתב את כתב הפלסתר הזה, שמתיר את דמו של עתונאי בישראל, הוא לא המנהיג האדיר שיכולת להיות, אלא המוטציה המסוכנת שהפכת להיות. אני עוקב אחריך שנות דור. בהתחלה בהשתאות, בנשימה עצורה. אחר-כך בדאגה. היום זה כבר בפלצות. איפה זה ייגמר? אף אחד לא יודע. אמרו שתשרוף את כל המדינה כדי להימלט מאימת הדין. צדקו.

ההסתה לה אתה אחראי הפכה את חייהם של רבים לסיוט. המשפחה של ליאת בן-ארי עברה חוויה מחרידה. גם משפחת אחותה המתה. זה נמשך חודשים. המשפחה של טייס הקרב תם פרקש שנפל במלחמת לבנון השניה, שכניך בקיסריה, טעמה את נחת פיהם המגדף של מעריציך. היועץ המשפטי לממשלה, בית"רי וז'בוטינסקאי גאה, מוצא את עצמו מושווה להיטלר ומפאר את צמרת רשימות החיסול. ואתה ממשיך, כאילו כלום.

אתמול נחשף כי מי שיזם ודחף את החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו הוא העיתונאי בן כספית, שכותב בשנאה נגד נתניהו כבר 20 שנה....

Posted by ‎Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו‎ on Tuesday, January 19, 2021

בעבר הזהירו אותך מהסתה, אבל אתה צפצפת. אחר-כך קרה מה שקרה. מתברר שלא למדת לקח. תגיד, ביבי, ברצינות: יש לך הרבה מאוד חסידים. חלקם אנשים מצויינים (כמו אבא שלי ז"ל), חלקם שטופי מוח וחסרי מעצורים. ואם בעקבות העלילה שרקחת לכבודי היום מישהו יקח את החוק לידיים וינסה להיפרע מהעתונאי ש"רודף את ראש הממשלה באובססיביות", מה תגיד? מה יהיה התירוץ הפעם? לא התכוונת? לא ידעת? לא חשבת? לא הערכת? שאלת פעם את עצמך את השאלה הזו? הבט סביב וספור את כמות האנשים שמסתובבת עם מאבטחים בגללך. ממנדלבליט עד ליאת בן-ארי. אין להם עשרות מאבטחי שב"כ, מתחמים סטריליים ושיירות ממוגנות. גם לי אין. אתה לא רואה את הכתובת על הקיר?

ומה קרה להכרזות ש"לא יהיה כלום כי אין כלום" ולהבטחות שהכל ייגנז אצל פרקליט המדינה, הכל ייסגר אצל היועץ המשפטי לממשלה, התיקים יקרסו בשימוע? אתה באמת מאמין שאני הפללתי אותך? אני דרשתי וקיבלתי מתנות במאות אלפי שקלים? אני מומנתי בידי מיליארדרים? אני השתלטתי על כלי תקשורת תמורת מיליארדים מכספי משלם המיסים? זה לא אני, ביבי. זה אתה. לכאורה.

חשבת פעם על האופציה הפשוטה של להוכיח את חפותך בבית המשפט? כן, זה מה שבני תמותה נוהגים לעשות כשהמדינה מגישה נגדם כתב אישום. אלא שאתה, כנראה, לא בן תמותה. אתה החלטת להחריב את המדינה כדי לא להתעמת עם האישומים. בדרך לשם, אתה נתקל גם בי והופך אותי למי שהפיל אותך. אז תודה גם על זה.

ולעצם העניין: אתה טוען שאני רודף אותך. אתה זוכר שאתה הוא ראש הממשלה החזק ביותר שהיה כאן אי פעם ואני בסך הכל עתונאי, נכון? אתה  יודע כמה אנרגיה השחיתה רעייתך, בסיועך, כדי לגדוע את פרנסתי, כן? הדברים אומתו מעל דוכן העדים בבית המשפט. אתה לא הנרדף, מר נתניהו. אתה הרודף. לא רק שלי, של ציבור שלם במדינת ישראל ובעיקר של הדמוקרטיה.

ויש לי חדשות בשבילך: אני לא מפחד ממך ומעולם לא פחדתי ממך. ככל שתצבור יותר עוצמה, תפחיד אותי פחות. ככל שתקהיל יותר שופרות ביביסטים להסתער עלי, תאתגר אותי יותר. אני אמשיך לחטט, לחשוף, לברר, לחקור ולפרסם חומרים שיש בהם חשד לשחיתות. יחד עם עוד קומץ עתונאים אמיצים שנותרו בארץ הזאת. אם המשטרה תבקש את החומרים האלה ממני, אתן בחפץ לב. לא אני גרמתי למשטרה להתחיל את החקירות נגדך. הם התקשרו אלי, וטוב שכך. שיתפתי איתם פעולה בדיוק כפי ששיתפתי פעולה כשביקשו ממני חומרים על אהוד ברק (אז, לא התקוממת) או בפרשת הרפז או בהזדמנויות רבות נוספות. לא שהיה לי ספק מאיפה יצאה עלילת הדם הנוכחית שהופכת אותי לראש הנחש והשטן הגדול. מה שהפתיע אותי היא העובדה שהעזת להצטרף אליה בשמך. על גדעון סער אתה מגיב דרך חשבון הטוויטר של הליכוד. על בן כספית אתה מגיב בחשבון שלך. בלי בושה.

בנימין נתניהו (צילום: אלי דסה)
בנימין נתניהו (צילום: אלי דסה)

אין אצלי קודים של שתיקה, מר נתניהו. להיפך. קודים של שתיקה יש במשפחות פשע, בעולם התחתון ובין עבריינים. במדינה דמוקרטית הקוד של התקשורת החופשית הוא חשיפה. אני מפרסם סיפורים ועדויות על התנהלות מושחתת לכאורה בענייניך כבר עשרות שנים. אין לי הישג מעורר גאווה יותר מהעובדה שהפרסומים האלה התגלו כנכונים לאחר שהוגשו נגדך שלושה סעיפי אישום חמורים, ביניהם שוחד. לנצח אקח איתי את ההישג הזה לכל מקום. אני מודה לך שאתה מסייע לי עכשיו. אין לעתונאי הישג משמעותי יותר מכתבי אישום שמוגשים בעקבות תחקיריו, אם כי במקרה שלך אני שחקן משנה זוטר. לא היה לי חלק בתיק 2000 או בתיק 4000, מתברר שכן סייעתי לפתיחת החקירה בתיק 1000. יותר טוב מכלום.

נדמה לי שהעתונאי חמי שלו היה הראשון שהשווה אותך פעם לריצ'רד ניקסון. הרי גם הוא הסתער בכל כוחו על שני העתונאים (וודוורד וברנסטין) שחשפו את ווטרגייט (לא, אני לא משווה את עצמי אליהם, קטונתי מאוד). ניקסון ביקש גם להטיל צנזורה בשלב מסויים על העיתון שלהם. איך זה נגמר, כולם יודעים. 

ביבי, יותר מכל אתה טרגדיה. של עצמך ושלנו. אתה אחד האנשים המוכשרים ביותר שהיו כאן. יכולת להיות שילוב בין בן-גוריון לצ'רצ'יל. אחר-כך התברר שאתה הולך יותר לכיוון של ניקסון. היום הבנתי פתאום, שהמודל לחיקוי שלך הוא שמעון ריקלין. כמה עצוב.