כך תעבירו את הבוקר עם הילדים

רוית רביב, מומחית לגנים ומשפחה מטעם מכון אדלר, מציעה: בכל יום בקרו עם הילדים במדינה אחרת: יחד תלמדו את שמה, הכירו את הדגל שלה, ובדקו מה המאכלים הלאומיים שלה. בחרו מאכל לאומי אחד והכינו אותו יחד לארוחת צהריים/ ערב. למשל, לאיטליה הכינו פסטות, פיצה או לזניה; לארצות הברית הכינו המבורגר, צ'יפס או בייגל; למרוקו הכינו קוסקוס ומרק ירקות; ליפן הכינו סושי, אורז או נודלס, ועוד. ניתן לאתגר את הפעילות בעזרת הכנת דגל של אותה מדינה, לימוד מילים בסיסיות בשפה שלה (איך אומרים "אהבה" ביפנית?) ועוד.

המלצה

הכנתם פעם סבונים לבד? אולי עכשיו זה הזמן להתחיל. במסגרת שיתוף הפעולה של רשת SABON עם הקונדיטורית, יזמית ואושיית הרשת אור שפיץ, הושקה קולקציה מוגבלת של ערכת DIY שפיתחו יחד. הערכה מאפשרת לכל אחת ואחד להכין בביתו סבונים ריחניים לפי מתכון בלעדי שרקחה שפיץ עבור המותג. המארז כולל את כל הנדרש להכנת סבונים צבעוניים וריחניים בבית: 500 גרם פתיתי סבון, שמן אתרי לבנדר, תבניות סיליקון, ואפילו שקיות בד ופרחי לבנדר לקישוט. הקולקציה תימכר באופן בלעדי באתר של הרשת, שבו ניתן יהיה גם לצפות בסרטון המציג את הוראות ההכנה. 

ערכה להכנת סבונים בבית של ''סבון'' (צילום: יח''צ)
ערכה להכנת סבונים בבית של ''סבון'' (צילום: יח''צ)

בקצרה, אז איך מכינים? ממיסים פתיתי גליצרין בסיר או במיקרוגל, מערבבים עם חומרי צבע וריח ויוצקים לתבניות הסיליקון. כשהתערובת מתייבשת היא הופכת לסבון. את התוצאה המוגמרת אפשר לתת במתנה או להשתמש בה בעצמכם במקלחת הקרובה. 

מחיר: 85 שקלים

רגע מפלט להורים

דווקא בתקופה הלא פשוטה הזו אתגרו את עצמכם, הרימו את הרף, מתחו את עצמכם עד קצה גבול היכולת והעזו לעשות משהו שלא העזתם אף פעם לעשות; שחשבתם שאינו מתאים לכם או הולם את כישוריכם; שמעולם לא חשבתם שיש לכם סיכוי להצליח בו; שמכריכם ירימו גבה אם ידעו שאתם עושים אותו. מה למשל? ללמוד לנגן בכלי נגינה, גם אם אינכם מוזיקליים; להתחיל לבנות בעץ, גם אם הייתם גרועים בהנדסה; לאמץ חיית מחמד יוצאת דופן וכו'. ראו בכך הזדמנות להכיר את עצמכם מחדש.