"היה לנו ברור כי יהיה מחיר להכרזת טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, אבל אנחנו מוכנים לשלם אותו", כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור שערך בעוטף עזה יחד עם ראשי רשויות בדרום. ליברמן הוסיף כי עברה יממה רגועה לחלוטין וכי ישראל "לא תסבול שום טפטוף".
נערות פלסטיניות תוקפות חייל
שר הביטחון פתח את דבריו בדברי תודה לראשי הרשויות. "אני רוצה להביע הערכה והערצה לתושבי עוטף עזה ולראשי היישובים והערים. אני נדהם מהאופטימיות והמצב רוח. אי אפשר שלא לחייך אחרי שאתה נפגש כאן עם התושבים ומבין עד כמה עמוקים כושר העמידה, ההבנה והגיבוי שהם מעניקים למערכת הביטחון".
בנוסף ציין ליברמן כי "אנחנו יודעים מה לעשות איך לעשות ובעיקר מתי לעשות. מה שחשוב כרגע זה לחזק את הנושא של ירושלים. הקביעה של ארצות הברית שירושלים היא בירת ישראל שמה סוף פסוק לוויכוח מר שניהלנו במשך שנים. ההחלטה של נשיא ארצות הברית היא בהחלט החלטה היסטורית וחייבים למסמר את הנושא הזה גם מבפנים וגם מבחוץ".

הסרטון בנבי סאלח: "אם יש ליקוי - זה יתוקן"

בנוגע לסרטון בו נערות פלסטיניות צולמו תוקפות חייל צה"ל בנבי סאלח ביהודה ושומרון, אמר ליברמן כי "צה"ל זה הצבא הכי הומני ועם ערכים שלא קיימים בשום מקום אחר, אך אסור שהומניות תבוא על חשבון הרתעה ועוצמה. כל מי שהיה במעגל - לא רק הנערה, אלא ההורים והסביבה, לא יתחמקו ממה שמגיע להם לקבל".
 
לגבי תפקוד החיילים בשטח ציין שר הביטחון כי "הם התנהגו בהתאם לפקודות שהם מקבלים מלמעלה. אם יש ליקוי - זה יתוקן. לא נאפשר שום פגיעה בחיילים ובקצינים. נעשה מה שצריך לעשות. הנושא הזה ברור והוא יעלה על השולחן שלי עם הפצ"ר והרמטכ"ל. הדבר החשוב שמי שפגע ביום נעצר בלילה".
 
אל"מ במיל' רז שגיא, יו"ר הפורום לחוסן צה"ל, מסר בעקבות דבריו של ליברמן: "צה"ל צריך להיות צבא מוסרי - על כך אין חולק. אנחנו לא קלגסים. אולם, אסור שהמוסר יבוא על חשבון סיכון חיי לוחמים והיה מצופה מהלוחמים לפעול בנחישות כנגד כל צורה של אלימות".

עוד הוסיף יו"ר הפורום לחוסן צה"ל כי "טוב יהיה אם השר ליברמן יפעל להעביר את הטיפול באוכלוסייה אזרחית עוינת למשרד לביטחון פנים ודרכו למשמר הגבול. הם ערוכים להתייחס לאירועים כאלו נכון יותר - הן מהפן המנטלי והן מהפן הפיזי. זה עובד מצוין בירושלים וערים נוספות בארץ וזה יעבוד מצוין גם עם משפחת תמימי בנבי סאלח. עד אז, יש להנחות את מפקדי ולוחמי צה"ל, לפעול בנחישות כנגד התקפות פיזיות. מי שמרים יד על חייל צה"ל צריך להיות מטופל מיד ובהתאם ולא לחכות ללילה".