כשאומרים שהטבע מלא באוצרות יפהפים, כנראה שלא מתכוונים ליצור הימי הזה, שעם לשפוט לפי הפה שלו מעולם לא ביקר אצל רופא שיניים. את הדג דמוי הצלופח מצאה אישה שעובדת בשדה אורז, ממחוז סנטה פה, ארגנטינה, במהלך עוד יום עבודה שגרתי. בפוסט שהעלתה לפייסבוק, היא הסבירה שזו לא הפעם הראשונה שהיא נתקלת בדג כזה עם שיני אדם נרקבות, ולמען האמת היא די מודאגת.



"הדבר היפה הזה טייל במורד הנהר כדי להגיע לשדה האורז", כתבה מריה ג'וליה קנדוטי, "אנחנו לא בטוחים מה זה, אבל זה השני מסוגו שמצאנו. אז תזהרו". היא כמובן לא שכחה לצרף תמונות של הדג המוזר ושל השיניים שלו, והגעילה את הרשת. "הוא דוחה ומכוער" הייתה התגובה הכי נפוצה לפוסט שלה, באופן לא מפתיע.





מומחים שהתבוננו בתמונה בהמשך זיהו שמדובר בדג ריאות דרום-אמריקאי. מדובר בסוג קדום של דגים, שכיום יש יותר גרסאות מאובנות שלהם מאשר דגים חיים. מה שמייחד אותם זו העובדה שיש להם ריאות והם מסוגלים לנשום אוויר ביבשה. הם בדרך כלל מגיעים לאורך של כ-125 ס"מ, ומתוארים כ"דגים מכוערים למראה". אגב, למרות הדמיון לצלופחים, אין שום קשר משפחתי בין השניים.

פאבלו סקרבוטי, מדען במכון לחי הימי בסנטה פה, National Institute of Lumnology of Conicet, סיפר על כשרון נוסף שיש לדג: "הם בונים לעצמם מחילות בבוץ, שם הם יכולים להישאר שנתיים-שלוש בלי לעלות מעל פני השטח". באשר לשיניהם הגדולות והמגושמות, אלו אמורות לעזור להם לשבור שריונות של סרטנים וחלזונות ימיים, שהם חלק מהותי מהתזונה שלהם