שירות הכרמלית בחיפה מושבת בימים אלו בשל תקלה אשר נתגלתה במהלך נסיעת מבחן השבוע.  לאתר החברה הועלתה ביממה האחרונה הודעה כי עקב תקלה טכנית, הכרמלית לא תפעל עד להודעה חדשה. מבירור עולה כי בנסיעת המבחן שנערכה השבוע באופן שגרתי, התגלתה בעיה בתקינות הכבל אשר עליו פועלת הכרמלית, וכי בשל בטיחות הנוסעים הופסקה מיד הנסיעה ברכבת. 
 
הכרמלית נחשבת לדרך המהירה והנוחה ביותר להתניידות בתוך העיר חיפה והיא מחברת בין מוקדי הפעילות והבילוי בעיר, בשישה מוקדים מרכזיים. לתיקון התקלה זומנו עובדי חברה מחו"ל המתמחים בתיקון התקלה ובהנהלת הכרמלית מקווים כי היא תשוב לפעילות סדירה עוד לפני חג הפסח, לנוחיותם של תושבי העיר. יצויין כי בחופשת הפסח צפויים גם כמידי שנה להגיע לעיר תיירים ואורחים רבים, המבקשים לעשות שימוש באמצעי התחבורה היעיל. 

בניגוד להגדרה רווחת לפיה הכרמלית היא רכבת תחתית, אין היא אלא פוניקולר, רכבל הנע על מסילה במקום להיות תלוי באוויר. שלא כמו רכבת, אין בקרונות הכרמלית מנוע, ומשקלם של הקרונות היורדים הוא הכוח העיקרי המניע את הקרונות העולים (מנוע בתחנת הקצה העליונה תורם אף הוא כוח הנעה). פוניקולרים דומים, פועלים בערים שונות בעולם, כך למשל בבודפשט ובזגרב הם פועלים מעל לפני הקרקע. לעומתם, בליון, באיסטנבול ובנפולי פועלים פוניקולרים תת-קרקעיים, הדומים לכרמלית.