פרשה 512: חשוד הנוסף נעצר אמש ע"י חוקרי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום.


 


החוקרים עצרו את החשוד תשע שנים וחצי אחרי שנמצא יהונתן אלזם (21) מת בתאו בכלא, לאחר שהורעל על פי החשד באמצעות ציאניד, פרשה שנותרה עלומה ומסתורית. הוא הובא הבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. בהקשר לפרשה זו עוכבו הבוקר 16 חשודים נוספים.



מדובר במעצר נוסף שנקשר אל פרשת 512 ולגל המעצרים האדיר מארגון הפשע של יצחק אברג'יל שהחל בראשית השבוע, במעורבות בשורה של מעשי רצח שטרם פוענחו לרבות רצח מיכאל בן הרוש, ניסיון חיסול של זאב רוזנשטיין בשתי הזדמנויות שונות ורצח דורון סרוסי בנתניה.



עתה ברור כי חוקרי היאחב"ל, שעברו לחקירה הגלויה עם ביצוע 44 מעצרים, מסתמכים בחקירה על עדי מדינה שחלקם הוגלו ביחד עם משפחותיהם אל מעבר לים והם יעידו באמצעות מערכת לוויינית במידת הצורך, כיוון שהם נמצאים תחת השגחה של הרשות להגנת עדים בארץ ובחו"ל.



כזכור, יממה לפני שעמד להעיד במשפטו של שמעון זריהן, מי שנחשב בשעתו אחד האנשים החזקים בארגונו של אברג'יל, שהואשם ברצח העבריין חנניה אוחנה בחניון ביתו בגני תקווה, מת אלזם, מהרעלה מסתורית מציאניד בתאו בכלא, שם החל לרצות עונש מאסר עולם אחרי שהודה בשותפות בביצוע הרצח האמור.



אלזם, כך הובהר באותם ימים, נמנה עם המקורבים לזריהן ויורם אל על, אחד מהאנשים החזקים בארגונו של אברג'יל.



בלילה שבין ה- 12 ל- 13 בדצמבר 2005 נמצא אלזם בתאו כשהוא ללא רוח חיים ולצידו פחית קולה ממנה לגם. חוקרי ימ"ר מרכז, עצרו את יעקב אברג'ל כחשוד במעורבות ברצח של אלזם, כשהם טוענים כי הוא ביקר את אלזם בתאו יומיים לפני שמת בנסיבות המסתוריות וההערכה היא, כאמור, שהוא הרעיל אותו למוות או ששידל אותו להתאבד בתאו באמצעות פחית קולה שהכילה ציאניד.



אברג'יל שוחרר בסופו של דבר ושלוש שנים וחצי לאחר מכן, ב-22 ביוני 2009, זיכה בית המשפט העליון ברוב קולות את אלזם מרצח אוחנה, בטענה שלא ניתן להרשיע אותו על סמך ההודאה שהוצאה ממנו בדרך שהוצאה ממנו. לטענת השופטים, חוקרי ימ"ר מרכז רמסו ברגל גסה את זכותו להיוועץ בפרקליטו עו"ד שרון נהרי, לפני שנכנע להם ומסר את הודאתו.



במרץ 2003 נרשמה הרשעתו של אלזם ברצח. למרות גילו הצעיר הוא נחשב על ידי המשטרה וגורמי הפשיעה למחסל בארגונו של אברג'יל, אולם מאוחר יותר כאמור הצליח אביו מיכאל להיאבק משפטית ולטהר במעט את שמו של בנו המנוח.