המגישה והכתבת הבכירה של ערוץ 1, איילה חסון, חשפה ביום שישי האחרון במהדורת סוף השבוע של הערוץ כי מעדותו של ערן מלכה, עד המדינה ואחד החשודים המרכזיים בפרשת רונאל פישר, עולה כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נהג להצטרף למסעות דיג שארגן עורך הדין רונאל פישר ביאכטה שלו.



למרות הקשר החברתי שעולה לכאורה, וינשטיין לא מידר את עצמו מחקירת הפרשה וקבלת ההחלטות, לרבות זו לגבי פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עורכת הדין רות דוד, כשהחליט בשבוע שעבר להורות על חקירה פלילית נגדה.



במסגרת פרשת רונאל פישר הוגשו בשבוע שעבר כתבי האישום נגד המעורבים בפרשת רונאל פישר: עו״ד רונאל פישר ולצדו עו״ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, ערן מלכה, הקבלנים יוסף ואביב נחמיאס, יאיר ביטון ושי ברס, שמואשמים בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון.



כתב האישום מפרט את ההיכרות של מלכה ורונאל פישר שהחלה במאי 2012 במסגרת חקירה שניהל מלכה, אז קצין חקירות אשר שימש כראש צוות בדרגת רב פקד ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (היאל"כ), שהינה חלק מיחידת להב 433 (האף בי איי הישראלי -א.ז.), ובה היה מעורב אחד מלקוחותיו של פישר. פישר באותה העת, בעליו של משרד עורכי דין מצליח, ששותפתו הבכירה היא עורכת הדין רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר. יתר הנאשמים הם לקוחותיהם של עורכי הדין פישר ודוד. ע׳, עדת המדינה, הייתה מזכירה ועוזרת אישית של פישר.



על פי כתב האישום השיטה פעלה כך: מלכה, גם הוא עורך דין בהשכלתו, ״אוצר בידיעתו, בתוקף תפקידו, סודות כמוסים של יחידות החקירה הרגישות ביותר ביחידת להב 433, ויחידות חקירה נוספות״, לשון כתב האישום, חלק פרטים רגישים מתוך המידע האמור עם עורך הדין פישר, אשר, כפי שמתואר בכתב האישום, ״הפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים״. בכתב האישום נטען כי מלכה ״לא בחל בשיבוש חקירות סמויות רגישות להן היה שותף ובמכירת מידע מתוכן תמורת בצע כסף, תוך פגיעה קשה בערכי המשטרה״.



מקורבי וינשטיין אמרו כי לא קיים קשר חברתי עם פישר כיועץ המשפטי לממשלה. ובהודעה רשמית נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פגש בעו״ד פישר מספר פעמים בנסיבות חברתיות בעת היותו עו״ד פרטי.